فرزند را به خانواده ها هدیه می کنیم

در هفته کمپین حمایت از زوجین نابارور که از اول اردیبهشت آغاز و تا هفتم این ماه ادامه دارد، زوجین نابارور می توانند ضمن مراجعه به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، از خدمات اطلاع رسانی، مشاوره و ویزیت اولیه توسط تیم فوق تخصصی این مرکز، به صورت رایگان بهره مند شوند.

برای آگاهی از برنامه های مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با دكتر شيدا جوهري جراح و متخصص زنان و زايمان و فلوشيپ ناباروري و عضو تیم تخصصی این مرکز گفتگو کردیم.

دکتر جوهری تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که زوج های جوان طی سال های اخیر با آن درگیر هستند، افزایش نرخ ناباروری است. طبق تعریف نازایی، زوجینی که طی یکسال ارتباط جنسی بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری، صاحب فرزند نشوند، با مشکل مواجه هستند.

جراح زنان و زايمان و فلوشيپ ناباروري گفت: طی تحقیقات صورت گرفته در 5 سال گذشته، حدود 20 درصد زوجین (از هر 5 زوج، یک زوج) نابارور هستند؛ البته بسیاری از زوجین با درمان های ابتدایی تر درمان می شوند و الزاما، همه زوجین نیازمند استفاده از روش IVF نیستند.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا یکی از مراکز درمان ناباروی موفق در کشور محسوب می شود و توانسته ایم شادی داشتن فرزند را به خانواده های ایرانی هدیه کنیم. درصد موفقیت درمان با روش هايي مثل تحريك تخمك گذاري، IUI يا IVF، مطابق با استانداردهاي جهاني است.

کمپین حمایت از زوجین نابارور

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا به برنامه های کمپین حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: بسیاری از زوجین آگاهی کافی در مورد ناباروری ندارند. در قالب این کمپین، خدمات مشاوره و ویزیت اولیه رایگان به زوجین نابارور ارائه می شود و در ادامه، باتوجه به سن زوجین، مدت نازایی، اقدامات درمانی که تاکنون انجام داده اند، آزمایش های لازم برای زوجین نابارور تجویز و گزینه درمانی مناسب هر زوج از سوی متخصصان مرکز تعیین می شود.

وی خاطر نشان کرد: مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، یکی از مراکز با سابقه درمان نازایی کشور محسوب می شود. این مرکز علاوه بر در اختیار داشتن تیم فوق تخصصی بسیار قوی، از تجهیزات پیشرفته ای – از جمله تجهیزات جنین شناسی – مطابق با تجهیزات روز دنیا برخوردار است.

به گفته دکتر جوهری، مشاوره، ویزیت و خدمات درمانی در این مرکز با همکاری متخصصان در کلینیک های مختلف ارائه می شود:

  • کلینیک زنان: برای بررسی خانم ها
  • کلینیک مردان: برای بررسی آقایان
  • کلینیک پستان: برای بررسی بیماری های پستان: باتوجه به استفاده از داروهای هورمونی، امکان بروز تغییراتی در پستان وجود دارد
  • کلینیک ژنتیک: یکی از قوی ترین کلینیک های کشور محسوب شده و مشکلات ژنتیکی را مورد بررسی قرار می دهد؛ همچنین به زوجینی که تمایل به تعیین جنسیت دارند، خدمات مرتبط ارائه می شود
  • کلینیک مراقبت های دوران بارداری (prenatal): خانم هایی که باردار می شوند، می توانند مراقبت های بارداری را در این مرکز سپری کنند و در مدت بارداری، تحت نظر باشند
  • کلینیک اندومتریوز: یکی از نمونه های انگشت شمار در کشور محسوب می شود. اندومترویز یکی از بیماری های شایع در زنان در سنین باروری است که با دردهای شدید در دوران قاعدگی همراه است و می تواند منجر به ناباروری شد. باتوجه به ارتباط اندومتریوز با ناباروری، اولین کلینیک اندوتریوز کشور در مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا راه اندازی شد.
  • كلينيك سلامت جنسي: با توجه به اينكه بسياري از اختلالات جنسي با نازايي همراه هستند و از طرف ديگر نازايي مي تواند روي روابط جنسي زوجين اثر بگذارد، كلينيك سلامت جنسي ابن سينا راه اندازي گرديده است كه يكي از معتبرترين كلينيك هاي سلامت جنسي كشور بوده و تيم درماني بسيار قوي و با تحربه اي دارد و اماده خدمت رساني به هموطنان محترم در زمينه بيماري ها  واختلالات جنسي مي باشد.

همراهی بیمه ها برای پوشش هزینه های درمان ناباروری

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در بخش پوشش بیمه ای گفت: تا چند سال، عمل ها و داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار نداشت؛ اما با تعاملات صورت گرفته با بیمه ها، بسیاری از داروها تحت پوشش قرار گرفته و هزینه های درمان کاهش یافته اند.

دکتر جوهری افزود: وزارت بهداشت نیز امکان پوشش بیمه ای زوجین نابارور را با شرایط خاص در مراکز دانشگاهی کشور فراهم کرده است. در راستای این هدف، شعبه مرکز درمان ناباروی و سقط مکرر ابن سینا در بیمارستان کمالی (کرج) افتتاح شد. زوجین ناباروری که از لحاظ مالی مشکل دارند، می توانند تحت پوشش بیمه وزارت بهداشت قرار گرفته و خدمات درمانی را در این بیمارستان دریافت کنند.

چشم انداز تبدیل شدن ایران به قطب درمان ناباروری در خاورمیانه

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا تأکید کرد: ایران یکی از قطب های پزشکی خاورمیانه (به ویژه در حوزه چشم پزشکی و بیماری های کبد) محسوب می شود. در حوزه درمان ناباروری نیز، ایران یکی از کشورهای صاحب نام محسوب شده و بیماران زیادی از کشورهای مختلف به مراکز داخل کشور مراجعه می کنند.

دکتر جوهری گفت: هزینه های درمان ناباروری در ایران نسبت به آمریکا و کانادا بسیار پایین تر است و بیماران زیادی از کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا به ما مراجعه می کنند. در مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، بخش بین الملل وجود دارد که به بیماران خارجی در مدت اقامت در ایران، خدمات درمانی را به صورت VIP ارائه می دهد.

زوجین دچار مشکل ناباروری می توانند جهت دریافت خدمات اطلاع رسانی، مشاوره و ویزیت اولیه رایگان تا هفتم اریبهشت ماه 97 به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا به آدرس: تهران، خیابان شریعتی، نبش خیابان یخچال پلاک 97  مراجعه کنند.

گفتگو: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا