پودر جاذب روغن و مواد نفتی در کشور ساخته شد

از این نوع پودرها می توان جهت از بین بردن مواد نفتی و روغنی از هر سطحی استفاده کرد.
یدالله امیری، مدیر عامل شرکت دانش بنیان  هوشمند پژوهان پارس، در پارک علم و فناوری خوزستان با اعلام این خبر افزود: در این شرکت توانستیم پودری با ویژگی های منحصر به فرد، برای مصارف خانگی، عمومی و صنعتی را بسازیم.
وی در خصوص ویژگی های این پودر با بیان اینکه پودر جاذب روغن در ترکیب با آب برخلاف شوینده های دیگر ، گازهای مخاطره آمیز برای انسان و محیط زیست ایجاد نمی کند، اظهار داشت: پودر جاذب روغن، به دلیل ویژگی های ساختاری، جاذب بو، جاذب روغن، و مقرون به صرفه است.
وی در ادامه گفت: این پودر علاوه بر سبک بودن، خاصیت گند زدایی نیز دارد.
امیری یادآورشد:به دلیل ویژگی های ساختاری با استفاده از این پودر، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب ایجاد می شود ضمن آنکه مصرف ان حداقل مخاطرات زیست محیطی  نسبت به شوینده های عمومی را در پی دارد.
به گفته وی، پودر جاذب روغن، قابلیت جمع آوری روغن های صنعتی و خوراکی ناشی از ریزش یا نشت غیر منتظره آن از روی سطح زمین ، بدون اینکه تغییر رنگ و خوردگی بر روی ظروف و سطوح باقی بگذارد، را دارد.
امیری اذعان داشت: با استفاده ازاین پودر می توان روغن را از هر نوع سطح و یا پسماند روغن سرخ کردنی درون ظرف، بدون استفاده از آب پاک کرد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: روش مصرف این پودر این است که پودر  بر روی سطح روغنی پاشیده میشود که روغن توسط پودر جذب شده  وبه این صورت می توان  با استفاده  از جارو و یا کاردک پودر را جمع آوری کرد.
وی خاطرنشان کرد: از این پودر همچنین می توان برای تمییز کردن کف حمام، توالت، اتاق، پارکینگ، حیاط و… نیز استفاده کرد.
امیری عنوان کرد: برای استفاده از این پودر جهت پاک کردن سطوح باید مقداری مایع ظرفشویی به پودر اضافه کرد تا پاکیزگی توسط پودر را مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه این پودر برای پاک کردن و جمع اوری روغن از روی مبل و قالی نیز مناسب است، عنوان کرد: برای پاک کردن این روغن از روی مبل و قالی ابتدا باید پودر را بر روی محل روغنی ریخت  تا روغن جذب پودر شود و دوباره پس از جمع اوری پودر، مجددا مقداری دیگر پودر برروی آن محل ریخته و با پارچه کتان پاک می کنیم، از این رو روغن از روی مبل و یا قالی به راحتی پاک می شود.
به گفته امیری،این پودر خود سوز نیست و خاصیت خاموش کنندگی آتش را نیزدارد.
وی افزود: این پودردر کلیه صنایع نفت، پتروشیمی، کارگاهها،منازل قابل استفاده است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این پودر در مرکز رشد فناوری های دارویی جندی شاپور( دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور) تهیه شده  و مراحل تولید انبوه آن نیز در دستور کار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا