برنامه های مرکز علوم و ستاره شناسی تهران اعلام شد

 امیرحسین چیذری مدیر این مرکز با بیان اینکه امسال از 31 فروردین تا 7 اردیبهشت ماه هفته جهانی نجوم اعلام شده است، گفت: در این برنامه سخنرانی هایی از ساعت 17 آغاز و اولین سخنرانی توسط کاظم کوکرم (سردبیر ماهنامه نجوم و مدرس نجوم) با موضوع « شهاب سنگ های ایران در یک قرن اخیر » به مخاطبان ارائه می شود.

چیذری عنوان کرد: دومین سخنرانی با موضوع «طالع بینی-جیوتیش و خرافاتی از این دست» توسط سید مصطفی امام (مدیر مرکز نجومی آوا استار) برای علاقه مندان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: در حاشیه این برنامه نمایشگاه انسان و فضا در طبقه فوقانی مرکز از ساعت 16 الی 17 برپاست که علاقه مندان می توانند قبل از شروع برنامه از این نمایشگاه بازدید کنند.
در این نمایشگاه، غذای اصلی فضانوردان، ماکت های متعدد ، تابلوهایی با امضای اصلی فضانوردان، برخی روزنامه های اصلی عصر فضا به زبان روسی، مدال های فضایی و… به نمایش در می آید، مجموعه ای که توسط سیروس برزو محقق فعال و روزنامه نگار حوزه فضا در طی سال ها برای ایرانیان به خصوص دوستداران حوزه فضا جمع آوری شده است.
چیذری افزود: در میان این برنامه، مسابقه نجومی برگزار می شود و به نفرات برتر جوایزی تعلق می گیرد.
مدیر مرکز علوم یادآور شد: در پایان برنامه رصد آسمان شب نیز توسط کارشناسان رصدی مرکز برای علاقه مندان اجرا می شود و ماه، سیارات و دیگر اجرام آسمانی را با توجه به افق دید و میزان تاریکی آسمان رصد خواهیم کرد.
این برنامه در سطح عموم برگزار می شود و ورود برای شهروندان آزاد و رایگان است. علاقه مندان می توانند جهت حضور در این برنامه، به نشانی میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، شماره22، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینستاگرام مرکز sactehran.ir مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های 96027657 و 96027012 تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا