فعالیت های خبری و رسانه ای نمایشگاه کتاب

به گزارش سیناپرس به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید محمد طباطبایی حسنی مدیر امور رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشریح فعالیت‌های رسانه‌ای در این دوره از نمایشگاه گفت: امسال سعی می‌کنیم تا شرایط رسانه‌ها اعم از تردد و فعالیت در فضای نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل تسهیل شود. همچنین تا آنجا که بتوانیم تلاش خواهیم کرد تا امکانات مورد نیاز را در دسترس خبرنگاران قرار دهیم.

وی با اشاره به ایجاد تسهیلات برای رسانه‌ها و اهالی‌رسانه در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: مانند سال‌های پیشین به رسانه‌هایی که متقاضی دریافت غرفه برای فعالیت رسانه‌ای در نمایشگاه هستند، غرفه تعلق خواهد گرفت. در این راستا کمیته اجرایی و رفاهی هم همکاری خوبی با ستاد امور رسانه‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده فعالیت رسانه‌ای اعم از تولید گزارش، عکاسی و تصویربرداری در فضای نمایشگاه کتاب فقط با کارت خبرنگاری صادر شده از سوی ستاد نمایشگاه، مقدور خواهد بود.

مدیر امور رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره محل فعالیت خبرنگاران گفت: فضای پرس سنتر مانند گذشته برای خبرنگاران در نظر گرفته شده که خبرنگاران و اهالی رسانه بتوانند به تولید و تنظیم خبر بپردازند. همچنین نشست خبری روزانه برگزار خواهد شد و مدیران کمیته‌ها به تشریح عملکرد خود خواهند پرداخت.

وی با اشاره به تعداد خبرنگاران متقاضی برای پوشش خبری گفت: تاکنون نزدیک به 600 خبرنگار و فعال رسانه‌ای خواستار حضور و فعالیت در نمایشگاه شده‌اند که در حال بررسی تقاضاها هستیم. البته در کنار این تعداد درخواست‌هایی هم در روزهای برگزاری نمایشگاه برای فعالیت خبری طرح می‌شود که با صدور کارت‌های موقت خبرنگاری به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

طباطبائی تاکید کرد: در نمایشگاه کتاب تهران اولویت فعالیت رسانه‌ای با خبرنگاران تخصصی حوزه نشر، کتاب و ادبیات است، البته این به معنی عدم همکاری با سایر خبرنگاران نیست و به طور طبیعی فضا و امکانات مورد نیاز برای فعالیت خبرنگاران حوزه‌های دیگر نیز فراهم می‌شود.

مدیر امور رسانه‌ای نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های رادیویی و تلویزیونی در نمایشگاه گفت: امسال هم مانند دوره‌های قبل، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعددی تولید خواهند شد و رویدادهای نمایشگاه را پوشش خواهند داد و به زودی فهرست آن‌ها اعلام می‌شود. این برنامه‌ها علاوه بر حضور و فعالیت گروه‌های خبری رادیویی و تلویزیونی است که در نمایشگاه است.

گفتنی است، سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا