دومین المپیاد هندسه برگزار می شود

هندسه از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در آموزش و پژوهش در کشور ما داشته است. سنت آموزش هندسه همواره در بین معلمان ریاضی دبیرستانی و فعالان عرصه‌ی ریاضیات وجود داشته و هندسه‌ی ایران را داری سبک خاص خود کرده است.

از جمله اهداف برگزاری المپیاد هندسه به ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه‌مندان به هندسه، ایجاد فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات معلمان هندسه برای ارتقای سطح آموزش دبیرستانی، شناسایی استعدادهای هندسه در کشور و در مرحله‌ی بعدی ارائه‌ی مسیر علمی مناسب به آن‌ها، عمومی کردن تفکر هندسی در بین اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، معلمین و دانشگاهیان، ارتقای هر چه بیش‌تر سطح کیفی هندسه در کشور و ایجاد فعالیت‌هایی در کنار المپیاد ریاضی برای ترویج ریاضیات اشاره کرد.

اولین المپیاد هندسه ایران با هدف ارتقای هر چه بیش‌تر سطح کیفی هندسه و ترویج ریاضیات در کشور در اواسط شهریور ۱۳۹۳ به همت تعدادی از المپیادی‌ها و دوست‌داران المپیاد به طور هم‌زمان در تهران و اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سینا، در همین ارتباط وبگاه المپیاد هندسه ایران، در روز 26 اردیبهشت 1394، در سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) به همت کمیته ملی المپیاد ریاضی باشگاه دانش پژوهان جوان به آدرس www.igo-official.ir گشایش یافت. 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا