بروز پدیده گرد و غبار در نوار غربی کشور دور از انتظار نیست

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده و با توجه به این شرایط دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی با اشاره به بارش های خوب چند روز اخیر در کشور اظهار کرد: طی این چند روز بارش های خوبی را در راسته البرز و شمال غرب کشور مانند شور آباد ، کوهرنگ، ازنا، هزارکانیان، ایوان، مریوان، بانه و تکاب شاهد بودیم.
وی افزود: امروز هم به نظر می رسد سامانه بارشی بیشتر مناطق کشور به جز بخش هایی از جنوب شرق در استان سیستان و بلوچستان و قسمت هایی از شرق کرمان در بقیه مناطق کشور فعال است که عمده فعالیت آن تا بعدازظهر امروز در نیمه غربی کشور خواهد بود.
حقیقت ادامه داد: از بعدازظهر امروز به بعد میزان بارش در شمال غرب ، غرب و جنوب غرب کشور کاسته می شود و تمرکز این سامانه بیشتر به سمت شمال شرق، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، مرکز کشور ، دامنه های البرز در استان گلستان، سمنان، دامنه های زاگرس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، لرستان و قسمت هایی از ایلام خواهد بود و انتظار رگبار، رعد و برق وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ رخ دهد، البته در مناطق مرتفع و سردسیر البرز و زاگرس این سامانه به صورت برف خود را نشان می دهد.
وی ادامه داد: فردا با عبور این سامانه بارشی به سمت شرق کشور بیشتر بارش ها به این سمت از کشور معطوف می شود یعنی انتظار داریم فردا صبح و عصر این سامانه بیشتر نوار شرقی کشور را تحت تاثیر قرار دهد و می توانیم بارش های خفیفی به شکل محلی در بقیه مناطق غرب و شرق کشور را انتظار داشته باشیم .
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه بارش ها بیشتر به شکل پراکنده برای ارتفاعات شمال غرب و البرز پیش بینی شده است.
وی گفت: امروز کاهش نسبی دما را در غرب، مرکز، جنوب و شرق دریای خزر خواهیم داشت و فردا روند کاهشی دما در شرق و شمال شرق کشور به تدریج رخ می دهد.
وی اظهار کرد: این سامانه فردا به سمت شرق حرکت و از کشور خارج می شود و سامانه دیگری هم در راه است که صحبت کردن درباره آن هنوز زود است.

وضعیت تهران و گرمترین و سردترین نقاط کشور
حقیقت گفت: در تهران هم برای امروز در برخی از ساعات رگبار باران پیش بینی شده و به نظر می رسد از ساعات میانی روز بارش قدری شدیدتر شود و روند تدریجی افزایش دما را هم خواهیم داشت ، شب گذشته چهار دهم میلیمتر بارش در تهران گزارش شده است. دیروز بیشینه دمای تهران 23 و صبح امروز کمینه دما 14 بود.
وی افزود: امروز صبح هزار کانیان ، بانه ، زرینه در استان کردستان و چالدران در آذربایجان غربی با دمای صفر سردترین و برازجان 40 و بعد از آن زهک زابل با 39 درجه سردترین و گرمترین نقاط کشور بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا