بیماری ای ال اس غم انگیزترین بیماری دستگاه عصبی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر ناهید بلادی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار کرد: بیماری ALS بسیار نادر است و متاسفانه در سال های اخیر در کشور بیشتر مشاهده شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیماری ALS هیچ شباهتی به MS ندارد افزود: معمولا این بیماری عوارض خاصی ندارد و گاه بیمار از افراد عادی هم توانایی بیشتری در انجام امور فیزیکی دارد و ناگهان بین 2 تا 5 سال عضلات شروع به تحلیل می رود و فرد با مشکلات این بیماری روبرو می شود.
وی افزود: 10 درصد موارد ابتلا می تواند ناشی از جنبه ژنتیکی باشد ولی در اکثر موارد این بیماری زمینه ژنتیکی ندارد و احتمال می رود افرادی که از عضلات خود زیاد استفاده می کنند به این بیماری مبتلا می شوند و همچنین در مردان شایع تر است و در سنین میانسالی بروز می کند.
بلادی مقدم افزود: در بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران زیرگروه های رشته نورولوژی حضور خواهند داشت و تازه های بیماری های MS و مغز و اعصاب و راه های تشخیص و درمان آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ارتباط بیماری صرع و تومورها افزود: یکی از مباحث مهم در این کنگره مشکلات بیمارانی است که از سرطان رنج می برند و همراه با مشکلات بیماری خود تشنج نیز دارند.
رئیس کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با اشاره به عوارض داروها بر بیماران افزود: در این رویداد با تشریح مشکلات و عوارض درمان دارویی بیماران تلاش شده است با اشتراک تجربه های متخصصین و ارایه روش های نوین درمان در کاهش مشکلات درمان مسیری رو به جلو را تجربه کنیم.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش، استفاده از داروی TPA برای بیماران سکته مغزی در ساعات اولیه حمله را ضروری خواند و افزود: این دارو برای سکته های مغزی هیستریک در سه ساعت اول بروز این عارضه است و برای سکته های مغزی، خونریزی دهنده استفاده نمی شود و این دارو در دو سطح وریدی و تزریق داخل شریانی استفاده می شود
رئیس کنگره اظهار کرد: برای استفاده از MRI در تشخیص بیماری های نورولوژی، پروتکل هایی را تهیه کردیم ولی متأسفانه برخی از مراکز تصویربرداری پزشکی به دلیل نداشتن زمان کافی برای تصویربرداری بیماران از این پروتکل ها استفاده نمی کنند و عمدتا با استفاده از این تصاویر غیر استاندارد نمی توانیم در درمان به صورت کامل موفق باشیم.
بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا