دستیابی ایران به فناوری ساخت آزمایشگر «ارابه فرود» ایرباس

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،ارابه فرود یک قطعه بسیار مهم در هواپیماست. مجموع وزن هواپیما هنگام فرود و تماس نخست با باند به این قطعه وارد و چرخ ها و ترمزهای هواپیما نیز روی این ارابه نصب می شود.
پیش از این هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تعمیر اساسی (اورهال) ارابه فرود را انجام می داد اما آزمایش های بعدی، باید در خارج از کشور صورت می گرفت که اینک، ایران به این فناوری دست یافته است.
بر اساس گزارش شنبه روابط عمومی هما، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آیین تجلیل از دست اندرکاران ساخت این آزمایشگر گفت: باعث افتخار است دانش فنی تولید دستگاه ارابه های فرود در کشور وجود دارد که این دانش بسیار ارزشمندتر از تجهیزات ساخته شده است.
«فرزانه شرفبافی» با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» اضافه کرد: ساخت این تجهیزات عمل به عین فرمایش رهبری معظم انقلاب به شمار می رود که در 'هما' به عنوان یک شرکت ملی و حامل پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
وی افزود: اکنون هما این توانایی را دارد که تست ارابه های فرود ناوگان ایرباس 320 خود و دیگر شرکت های هواپیمایی داخلی را به طور کامل انجام دهد و از ارسال این قطعات به خارج از کشور برای انجام آزمایش های پس از تعمیر بی نیاز باشد.
 خودکفایی در تولید کالاهای راهبردی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 تدوین و به اجرا درآمده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را نیز «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا