ندای نابرابری جنسیتی در نشست امنیت سایبری

امنیت سایبری یکی از مباحث بسیار مهم جهان فناوری به‌حساب می‌آید. در این میان یکی از نشست‌های بسیار بزرگ و مهم امنیت جهان را باید OURSA دانست. این نشست همواره با سخنرانی تعداد زیادی از متخصصان سایبری درباره فناوری‌های روز جهان و روش‌های مبارزه با حملات سایبری همراه است.

در این میان یکی از نکاتی که امسال بیش از هرسال دیگری توانسته است سروصدا به راه بیندازد، موضوع تبعیض جنسیتی در صنایع فناوری اطلاعات است. در سال گذشته این نمایشگاه از میان تعداد ۲۰ سخنران اصلی، تنها یک بانو حضور داشت و این امر موجب شد تا بسیاری از افراد این نشست را به تبعیض بین زنان و مردان متهم کنند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که شرایط سال جاری بسیار متفاوت خواهد بود. در این میان سخنگوی شرکت اوبر که خانمی به نام انساین است درباره شرایط سالهای قبل می‌گوید: «من شکست خوردم.» همین جمله برای نشان دادن تبعیض در میان افراد کاملاً کافی به نظر می‌رسد. امروزه بسیاری از متخصصان فناوری و امنیت، بانوان هستند ولی چه چیزی موجب شده است که نشست‌هایی به این مهمی، سخنرانان مؤنث بسیار کمی داشته باشند؟

این امر که دنیای فناوری و به‌صورت کلی صنایع در جهان چندان نسبت به حضور بانوان متمایل نیست را نمی‌توان امری از جنس قرن ۲۱ دانست و به همین دلیل نیز نداهایی ازاین‌دست می‌توانند به آینده‌ای بهتر منتهی شوند. از سوی دیگر این نشست با 43 هزار مخاطب حضوری می‌تواند نقطه شروعی بسیار عالی برای آغاز برابری باشد و به همین دلیل نیز باید دید که آیا سال آینده شاهد بهبود این اوضاع خواهیم بود یا خیر.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا