متهم دیجیتالی گریخت!

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،علاوه بر این گفته می شود وی پس از فرار سوار هواپیمایی شده که نخست وزیر ایسلند نیز در آن حضور داشته است.

در ایسلند، خبرگزاری ها نام «سرقت بزرگ بیت کوین» را برای فعالیت های مجرمانه اخیر برگزیده اند. در چهار سرقت مجزا، 600 سخت افزار استخراج بیت کوین به سرقت رفت و هنوز اثری از آنها نیست. تا به امروز افراد مختلفی به اتهام مشارکت در این سرقت دستگیر شده اند که سیندری ثور استفانسون یکی از آنهاست؛ مردی که به عقیده مقامات، برنامه ریزی سرقت ها را برعهده داشته است.

اما استفانسون دیگر در بازداشت نیست و ظاهراً طی سه شنبه گذشته، به سوئد فرار کرده است. رییس پلیس محلی به خبرگزاری ها می گوید استفانسون از طریق پنجره زندان دست به فرار زده و قطعاً یک نفر به او در فرار از زندان و سپس رسیدن به فرودگاه Keflavik کمک کرده است. نشریه گاردین می گوید این زندان در فاصله 94 کیلومتری فرودگاه قرار داشته و نه تنها هیچ حصاری ندارد، بلکه زندانیان آن مجاز به استفاده از موبایل و اینترنت هستند.

در نهایت گفتنی است که به خاطر استفاده از تاسیسات هیدروالکتریک و هزینه های پایین برق، ایسلند به بهشتی برای استخراج گران بیت کوین تبدیل شده است. اما این کشور بسیار کوچک، جمعیتی معادل 340 هزار نفر دارد و استخراج بیت کوین در حال ایجاد دردسر برای آن است. در ماه فوریه گفته شد که دیتاسنترهای ارزهای رمزپایه در این کشور، از تمام خانه های ایسلند مصرف برق بیشتری دارند و این موضوع نگرانی هایی را به وجود آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا