دستاوردهای ستادهای 13گانه توسعه فناوری راهبردی در محضر مقام معظم رهبری ارائه می شود

دکتر علی وطنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری برای سال جاری دارای نقشه راه هستند که هر کدام از آن ها بر اساس آن فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد:در سال جاری دستاوردهای فناوری ستادهای 13 گانه در نمایشگاه های اختصاصی شبیه نمایشگاه فناوری نانو که سال گذشته در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، پیش بینی و برگزار خواهد شد.

وطنی با اشاره به اینکه دستاوردهای فناوری ستادهای زیست فناوری، سلول های بنیادی و توسعه فناوری های هوایی و هوانوردی در سال جدید رونمایی خواهد شد، اظهارکرد:ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ناوگان هوایی کشور، ساخت هواپیمای ملی، ساخت و توسعه فناوری های مرتبط با انواع پهپادها دردستورکار قرار دارد.

وی گفت:همچنین در سال جاری توجه ویژه به گیاهان دارویی و طب سنتی نیز در دستور کار قراردارد، همچنین راه اندازی و تقویت و توسعه آزمایشگاه ملی تصویربرداری مغز نیز با همکاری ستاد علوم شناختی، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت علوم در دانشگاه تهران در دستور کار قرار دارد.

وی یادآورشد: بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای فناورانه ستادهای توسعه راهبردی و نیز حمایت های ایشان می تواند کمک شایانی به توسعه دستاوردها با فناوری بالا و نیز موجب اقتدار ملی کشور شود.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد نانو از نزدیک با آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش های نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی و خودرو آشنا شدند.

ایشان در بازدید از نمایشگاه نانو با اشاره به ضرورت هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری سازی، بازار مصرف و تولید ثروت، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفت ها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا