راه حل تمام بحران های جهانی، گشوده شدن پنجره های فرهنگ و هنر است

دكتر سعیدآبادی با تقسیم میراث فرهنگی کشورها به چهار دسته  طبیعی، مکتوب، مشاهیر و میراث فرهنگی ناملموس اظهار داشت: در حال حاضر در برخی کشورهای جهان با روندی مواجه هستیم که می خواهند توسعه واحد فرهنگی را در تمامی کشورهای جهان به کار گیرند که این سیاست و اقدام نامناسب می تواند در آینده نه چندان دور، فرهنگ بومی کشورها را نابود کند.

وی توسعه فرهنگ و میراث فرهنگی کشورها را نیازمند خلاقیت و نوآوری دانست و افزود: اگر یک قسمت از میراث فرهنگی طبیعی مثل بازار تبریز، دچار صدمه شود، این موضوع قابل مشاهده و جبران است، اما میراث فرهنگی ناملموس از قبیل آداب و سنن، صنایع دستی و انواع هنرهای فاخر، همان طور که از نامش پیداست، "ناملموس" بوده و در صورت عدم تکرار و یادآوری، هر روز کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد.
دكتر سعید آبادی سطح برگزاری دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی را عالی ارزیابی کرد و ادامه داد:  در جهانی که خشونت، جهل و بحران هر روز در آن جریان دارد، کشورها، نمی توانند تنها از پنجره سیاست با هم در ارتباط باشند؛ راه حل تمام بحران های جهانی، گشوده شدن پنجره های فرهنگ و هنر است.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: تاکنون 10 مورد از میراث فرهنگی ناملموس و 30 شخصیت برجسته و شاعر ایران در سازمان بین المللی یونسکو ثبت شده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،گفتني است بخش همایش جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنر اسلامی با تجلیل از تمامی ارائه دهندگان مقاله  و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد .
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا