تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی هواپیماها

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، در هواپیماهای آینده خبری از صندلی های به هم چسبیده و فضای محدود برای قراردادن پا نیست و شرکت های هواپیمایی قصد دارند فضای داخلی هواپیماها را به فضای آپارتمان های محل زندگی شبیه تر کنند.

در جریان برگزاری مراسم اعطای جوایز مسابقه کریستال کابین در هامبورگ آلمان، نمونه هایی از طراحی های جدید بخش درجه یک هواپیماهای مدرن به معرض نمایش گذاشته شد.

در رقابت یادشده شرکت هواپیمایی قطر جایزه بهترین طراحی مفهومی کابین را برای سیستم بیزینس کلاس Qsuite خود دریافت کرد که به طور محدود عملیاتی نیز شده است. این طراحی به گونه ای صورت گرفته که چندین نفر می توانند در حین پرواز جلسات تجاری و کاری برگزار کنند و با نشستن در روبروی هم به نمایشگر و تلویزیون هم دسترسی داشته باشند. صندلی های بزرگ و فضای باز و آزاد از جمله دیگر مزایای این سبک طراحی است.

پس از پایان جلسه یا گفتگوی چند نفره می توان فضای این کابین را با چرخاندن صندلی ها و برخی تغییرات کوچک دیگر تغییر داد و آن را به اتاقی با تخت خواب دونفره برای خواب و استراحت تغییر داد. این اولین بار است که در پروازهای تجاری فضای بزرگی در قالب تخت خواب دونفره در نظر گرفته می شود.

شرکت دیگری که برنده یکی از جوایز طراحی این رقابت شد، Rockwell Collins نام دارد که سقف کابین هواپیما را به یک نمایشگر بزرگ بصری آسمان مبدل کرده است تا مسافران بتوانند در حین پروازآسمان شب را تماشا کرده و از مشاهده زیبایی های آن لذت ببرند. همچنین پخش آگهی های تبلیغاتی نیز از این طریق ممکن است.

برای بهره گیری بیشتر از زمان پروازهدست های واقعیت مجازی نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد تا آنها بتوانند بر روی نمایشگر مقابل خود به طیف گسترده ای از خدمات تفریحی و تجاری مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی و به خصوص فیلم های سه بعدی دسترسی داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا