قرار دادن موبایل در حالت پرواز تغییری در شارژ شدن آن ایجاد می کند؟

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،علی رغم اینکه بسیاری از موبایل های جدید از قابلیت شارژ سریع بهره می برند، ولی زمان شارژ بسیاری از آنها همچنان چندین ساعت است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا قرار دادن تلفن هوشمند در حالت پرواز، در زمان شارژ شدن، موجب سریع تر شدن فرایند شارژ می شود؟

هنگامی که موبایل خود را در حال پرواز قرار می دهید، در واقع کارکرد بسیاری از قابلیت های آن از جمله دسترسی به آنتن های مخابراتی، بلوتوث، وایفای و GPS غیر فعال می شوند.

باید اشاره کرد که مکان یابی علاوه بر GPS از طریق دکل های مخابراتی موبایل نیز انجام می شود. به عبارت دیگر حتی در زمانی که در حال ارسال و دریافت داده، یا تماس به واسطه دکل مخابراتی نیستید، باز هم ممکن است از این ارتباط برای مکان یابی استفاده شود که همین موضوع موجب مصرف انرژی هر چند اندک می شود.

حالت پرواز

به این ترتیب با فعال کردن حالت پرواز تا حدودی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و در نهایت موبایلتان سریع تر شارژ می شود. حتی اپراتور مخابراتی ورایزن نیز سریعتر شدن زمان شارژ را تأیید کرده، ولی با توجه به آزمایشی که توسط وبسایت خبری cnet انجام شده، تفاوت این میزان تنها 4 دقیقه بوده است.

به همین دلیل از دید ورایزن استفاده از حال پرواز ارزش این بهبود اندک را ندارد. با این حال برخی بررسی های دیگر به کاهش 11 دقیقه ای در زمان شارژ اشاره کرده اند.

در نهایت باید گفت که اگرچه قرار دادن موبایل در حالت پرواز موجب کاهش مصرف انرژی می شود، ولی با این حال نباید از آن انتظار بالایی داشته باشید. حتی انتظار می رود با پیشرفت های روز افزون چیپست ها این میزان تغییرات مصرف انرژی در حالت عادی در مقایسه با حالت پرواز کمتر از پیش شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا