هفتمین کنفرانس بین المللی‌ زلزله شناسی و مهندسی زلزله، فردا در تهران آغاز می شود

در این کنفرانس چهار روزه که با مشارکت و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود، 616 مقاله از مجموع 875 مقاله دریافتی از 41 کشور جهان در حوزه های زلزله شناسی، مهندسی زلزله (ژئوتکنیک و سازه) و مدیریت خطرپذیری و بحران در قالب سخنرانی یا پوستر ارایه خواهند شد.

دکتر کامبد امینی حسینی، دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اعلام این مطلب افزود: با توجه به خطر زلزله در بافتهای شهری که به عنوان یکی از چالش‌های دهه اخیر جهان در برابر سوانح طبیعی مطرح است، موضوع اصلی این کنفرانس نیز کاهش خطرپذیری لرزه‌یی و ارتقای تاب آوری شهرها می باشد و تلاش شده جلسات کنفرانس با محوریت این موضوع تنظیم شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه کنفرانس بر تحقیقات کاربردی، گفت: طی روزهای برگزاری کنفرانس، چندین کارگاه و نشست تخصصی با موضوعات مختلف نظیر روندهای نوین پیش بینی زلزله، اقدامات کاهش خطر سونامی در منطقه مکران، چالش های مهندسی ژئوتکنیک در مناطق شهری، بهسازی لرزه یی مدارس، طراحی لرزه ای پروژه های کلان شهر تهران، ارتباطات خطرپذیری، اقتصاد زلزله و بیمه، اندرکنش خاک و سازه و گزارش زلزله اخیر نپال برگزار خواهد شد.

 

امینی حسینی، برگزاری نشست تخصصی نقش علم و فناوری در اجرای برنامه های کاهش خطرپذیری در چارچوب پیمان سندای را از دیگر برنامه های این کنفرانس عنوان کرد که با مشارکت یونسکو، برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN-HABITAT) در روز دوم کنفرانس برگزار خواهد شد. در این نشست، ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص تهیه نقشه راه کاهش ریسک زلزله، راهکارهای ارتقای همکاریهای منطقه ‌یی برای کاهش ریسک مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد که در حاشیه این کنفرانس هم نمایشگاهی تخصصیبا حضور برخی از شرکتهای داخلی و خارجی برپا خواهد بود.

امینی حسینی در خصوص کشورهای شرکت کننده خاطر نشان کرد: محققانی از کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، ژاپن، ایتالیا، آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، سویس، نروژ، هلند، رومانی، آلبانی، اکراین، ایسلند، یونان، قبرس، ترکیه، تاجیکستان، لبنان، الجزایر، ارمنستان، عمان، عراق، استرالیا، اتریش، افغانستان، کانادا، کنیا، هند، چین، شیلی، مالزی، فیلیپین، مکزیک، پرتغال، پاکستان، زلاندنو، هنگ کنگ، تایوان و نپال در این کنفرانس شرکت کرده یا در برگزاری آن مشارکت داشته اند. همچنین طی این کنفرانس چهار سخنران کلیدی از کشورهای ایالات متحده آمریکا و ایسلند حضور خواهند داشت که جدیدترین اطلاعات و یافته های علمی خود در محورهای مختلف کنفرانس را ارائه خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر موارد مذکور در روز پنجشنبه، 31 اردیبهشت نیز دو کارگاه کارگاهی تخصصی تحت عناوین "طراحی بر اساس عملکرد ساختمان های بلند" توسط پروفسور فرزاد نعیم و "تداخل سنجی راداری ماهواره" توسط تعدادی از اساتید پژوهشگاه در محل پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا