همدلی مراکز پژوهشی و صنعت غذا سبب شکوفایی اقتصاد می‌شود

 دکتر رسول کدخدایی با اشاره به عنوان انتخاب شده برای سال 94 از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ملت غیور ایران در طول دهه گذشته همواره نشان داده است که پشتیبان انقلاب اسلامی ایران و اهداف رفیع رهبر عظیم الشان آن بوده‌اند که با توجه به نامگذاری سال جاری اگر این همراهی برای اجرایی شدن اهداف کلان نظام از طریق همدلی و همزبانی با ارگان‌های دولتی برنامه ریزی شود کمک شایانی به رشد و توسعه کشور خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایجاد درک مشترک میان دولت و ملت از مشکلات کلان ملی و تلاش برای رفع آنها با همدلی و همزبانی نیاز امروز جامعه ما برای رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه آن را در قالب شعار سال مطرح کرده‌اند.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی همچنین ایجاد همدلی و همزبانی کارکنان یک سازمان را تسهیل‌ کننده روند اجرایی اهداف آن دانست و تصریح کرد: با نیروی همدلی گره‌های پیچیده گشوده و بسیاری از غیرممکن‌ها ممکن می‌شود.

کدخدایی برقراری ارتباط میان دولت و ملت را محور اصلی شعار سال 94 عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا پژوهشکده علوم و صنایع غذایی افزایش ارتباط با مخاطبان این مؤسسه از جمله صنعتگران، محققین و فرهیختگان را در دستور کار خود قرار داده است تا با درک، شناخت و آگاهی از کمبودها و خلاء‌های موجود شرایط لازم برای پاسخگویی مناسب به این نیازها را فراهم آورد.

وی افزود: تداوم ارتباط میان بخش های مختلف جامعه از جمله قسمت های وابسته به دولت با مردم از جمله مواردی است که می تواند به هم افزایی و استفاده حداکثری از استعدادهای بالقوه کمک کند.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در مورد تحقق شعار سال در زمینه صنعت غذا متذکر شد: اگر به شعار سال به نحوی که شایسته آن است عمل کنیم و به اقتضائات و نیازهای این شعار پاسخ صحیح دهیم در حقیقت توانسته‌ایم توان کشور را در حل مشکلات صنایع غذایی، سلامت کشور و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بالا ببریم.

تسهیل روند ارتباط با صنایع و نخبگان

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیل شرایط همکاری و استفاده از امکانات آزمایشگاهی در ارگان های پژوهشی یکی از روش های ارتباط سازنده با جامعه در مراکز دولتی است، تصریح کرد: امکاناتی که در مراکز وابسته به دولت وجود دارد، در بخش های خصوصی یافت نمی شود و پژوهشگران و دولت می توانند در یک تعامل دوسویه برای تحقق اهداف یاری‌رسان هم باشند.

کدخدایی متذکر شد: دولت نیز در زمینه‌های مختلف نیازمند یاری مردم برای افزایش بهره وری و حل چالش های موجود است.

وی گفت: کنار هم قرار گرفتن این دو رکن اصلی توسعه علاوه بر اینکه به حل مشکلات کشور کمک می‌کند، می‌تواند تسهیل کننده روند پیشرفت و توسعه بوده و بسترهای خودکفایی نظام را نیز فراهم آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا