گشایش چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن

 رئیس چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهندرخصوص این کنفرانس که امروز با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت به ایرنا گفت: این کنفرانس با هدف توسعه و پیشرفت صنعت ریلی کشور از ابعاد علمی و عملی و فراهم ساختن افق های جدید در زمینه همکاری های بین المللی با مراکز علمی و صنعتی فعال در زمینه های مختلف حمل و نقل ریلی برگزار می شود.

دکتر جبار علی ذاکری افزود: چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن ICARE2015 به همت دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران تدارک یافته و به مدت دو روز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.

رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران از ارائه 140 مقاله علمی در روزهای برگزاری این کنفرانس خبر داد و گفت: حدود 60 مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد و حدود 27 نشست علمی با حضور صاحبنظرانی از کشورهای دارای صنعت راه آهن پیشرفته برگزار می شود.

وی به حضور صاحبنظران صنعت راه آهن از 21 کشور جهان در چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن اشاره کرد و گفت: این صاحبنظران از دانشگاه های کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، سوییس، سوئد، نروژ، کانادا، استرالیا، فرانسه، اتریش، یونان و ترکیه به ارائه سخنرانی های کلیدی در نشست های تخصصی و کارگاه هی آموزشی خواهند پرداخت.

ذاکری، برپایی سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ریلی و صنایع وابسته و بازدیدهای صنعتی را از دیگر برنامه های این کنفرانس بین المللی برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش ویژه حمل و نقل ایمن در جوامع بشری، اهمیت علوم و فناوری های ریلی در جهان و بخصوص در ایران روز به روز نمایان تر شده و لزوم یافتن راهکارهای جدید و بهسازی روش ها را برای بهبود شرایط آشکار تر شود. رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت برگزاری این کنفرانس را فرصتی ارزشمند برای ارائه آخرین دستاوردها و تبادل نتایج جدیدترین تحقیقات و نوآوری ها در حوزه های گوناگون صنعت ریلی توصیف کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا