حفظ تنوع فرهنگی برای حفظ هویت ملی لازم است

به گزارش سیناپرس، سیداحمد محیط طباطبایی در بازدید از شهر تاریخی نوش‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوش آباد مانند هر جای ایران ارزشمند است و بیننده با مشاهده تمایزهای این اثر با دیگر مناطق، علاوه بر جذب شدن به آن، متوجه ارزش‌های این شهر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر رفتاری که نشان‌دهنده به هم پیوستگی فرهنگی بین نوش آباد امروز و دیروز باشد، کار درست و شایسته ای است، تصریح کرد: با این وجود کارها همیشه کامل و درست نیست، اما مهم این است که امروز همه به دنبال تصحیح رفتار و امور هستند و آینده خوبی برای نوش آباد می توان پیش بینی کرد که در توسعه این شهر نقش مهمی خواهد داشت.

رییس ایکوم ایران در خصوص تمایزهای نوش آباد، گفت: اخلاق و رفتار شهروندان نوش آباد متمایز از سایر مناطق ایران است و برای آنکه بروز یابد به کالبد خودش نیاز دارد و باید به کالبد خود باز گردد.

وی با بیان اینکه فضای شهر زیرزمینی نوش آباد ارزش بسیار بالایی دارد و نیازمند مطالعه و پژوهش بیشتر است، اظهار کرد: مجموعه کالبدی روی شهر همچون مسجد جامع، بازار، حمام، امامزاده و میدانگاه، همه مجموعه ای است که در شهرهایی چون اردستان، نطنز، اشترجان و … دیده می شود.

 محیط طباطبایی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی در هر شهری دیده می شود، اما هر شهر معماری متفاوت و خاص خود را دارد و نباید آنها را شبیه هم کرد و شبیه سازی مناطق یک انتحار است که خوشبختانه متوقف شده است.  

به گزارش ایسنا، شهر تاریخی نوش آباد از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که در شمال استان اصفهان قرار دارد. در این شهر بیش از یک صد اثر تاریخی شناسایی شده است که مساجد جامع و امام علی (ع)، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی، قلعه سیزان، پل اسحاق آباد و آیین‌های کُتَل، سقاخوانی و خیمه برداری این شهر در فهرست میراث معنوی ثبت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا