ایلان ماسک: انسان‌ها دست‌کم گرفته می‌شوند

بسیاری از ما نگران از دست دادن کار خودمان به ربات‌ها هستیم. این ترس آینده محور چیزی است که بسیاری از محافل علمی جهان به آن پرداخته‌اند و به‌صورت کلی به نظر می‌رسد که این دیدگاه وجود دارد که ربات‌ها عملکرد بهتری نسبت به انسان‌ها دارند.

بااین‌حال رییس تسلا نظر متفاوتی با دیگران دارد و معتقد است که انسان‌ها دست‌کم گرفته‌اند. او به‌تازگی در یک توییت در شبکه اجتماعی توییتر این‌چنین نوشته است: «بله استفاده زیاد از خودکارسازی یک اشتباه است، به‌صورت دقیق‌تر، این اشتباه من بوده است و انسان‌ها دست‌کم گرفته‌شده‌اند.»

ماسک در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که شب‌های زیادی را داخل کارخانه خط تولید تسلا مدل 3 سپری کرده است تا بتواند راهکار بهینه‌ای برای بهبود فرایند تولید به دست بیاورد. نتیجه این امر نیز این بوده است که او باید از نیروی انسانی بیشتر از قبل استفاده کند تا بتواند سرعت و دقت عملکرد تولید را افزایش دهد.

وقتی‌که از ماسک سوال شد که آیا استفاده از ربات‌ها به نسبت استفاده از انسان‌ها سرعت کار را کاهش می‌دهد، پاسخ او مثبت بود. ماسک اعلام کرد که در ابتدا فکر می‌کرد که می‌تواند با استفاده از خودکارسازی، کارکرد خود را بهبود بدهد ولی در عمل به او ثابت شد که این موضوع درست نیست.

حال ایلان ماسک کشف کرده است که انسان‌ها را دست‌کم گرفته بوده است و وجود تعدادی انسان که بر روی کیفیت و عملکرد دستگاه‌های روباتیک نظارت کنند، می‌تواند عملکرد ربات‌ها را نیز به‌شدت بهبود بدهد. او درباره بهبود عملکرد ربات‌ها به‌واسطه نظارت انسانی گفت: «بله آن‌ها این کار را می‌کردند (کیفیت را بهتر می‌کردند) و این موضوع دیوانه‌وار به نظر می‌رسد. شبکه‌های پیچیده‌ای در اختیار داشتیم که درست‌کار نمی‌کردند و ما از شر همه آن‌ها خلاص شدیم.»

به‌این‌ترتیب باید دید که آیا سایر شرکت‌ها نیز با نظرات ماسک موافق هستند یا این‌که او مطابق معمول برخلاف جهت جریان شنا می‌کند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در هر صورت انسان سازنده ی ربات ها هستش و هرقدر هم بتواند ربات قدرتمندی تولید کند نمیتواند توانایی های آن را با توانایی های خود یکسان کند

  2. مزایا استفاده از ربات ها قابل توجه است به شکلی که چشم پوشی از آن راحت نیست. اما باید به فکر نیرو انسانی هم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا