آفت کش های موجود در سبزیجات قاتل سلامتی ما هستند

به گزارش سیناپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند توت فرنگی و اسفناج در لیست مواد غذایی قرار دارند که بیشترین میزان آفت کش‌ها را در زمان رشد دریافت می‌کنند و این سبب می‌شود تا افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان، چاقی و ناباروری قرار بگیرند.
آفت کش‌ها امروزه در کشت بیش از ۷۰ درصد از میوه و سبزیجات در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و آمار‌ها نشان می‌دهند آووکادو و ذرت کمترین میزان آفت کش و اسفناج و توت فرنگی بیشترین میزان از این دسته مواد شیمیایی را دریافت می‌کنند.


آفت کش‌ها، مواد شیمیایی هستند که برای جلوگیری از آسیب دیدن مواد غذایی بر اثر حشره‌ها و جوندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند و با وجود هشدار‌ها درباره عارضه‌های جانبی مصرف آن‌ها بر سلامت انسان‌ها هنوز در بسیاری از کشور‌های دنیا به میزان فراوان از آفت کش‌ها استفاده می‌شود.

مواد شیمیایی موجود در آفت کش‌ها جذب بافت میوه و سبزیجات می‌شوند و حتی پس از شست و شوی دقیق میوه و سبزی پاک نمی‌شوند و همراه با سایر خوراکی‌ها وارد بدن انسان می‌شوند.


از جمله دیگر خوراکی‌هایی که کمترین میزان آفت کش برای کشت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان کلم، پیاز، نخود فرنگی، پاپایا، مارچوبه، انبه، بادمجان، آناناس، گل کلم و کلم بروکلی را نام برد.

همچنین میوه و سبزیجاتی که بیشترین میزان آفت کش برای کشت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان توت فرنگی، اسفناج، شلیل، سیب، انگور، هلو، گیلاس، گلابی، گوجه فرنگی، کرفس، سیب زمینی و فلفل شیرین را نام برد.

استفاده بیش از حد از آفت کش‌ها می‌تواند سبب آسیب مغزی و عصبی در خردسالان و حتی ابتلای جنین به بیماری مادرزادی شود.

گزارش EWG نشان می‌دهد استفاده از حشره کش‌های دارای ترکیب ارگانو فسفره بر افزایش میزان ابتلای خردسالان به ADHD موثر است.


پژوهشگران دانشگاه هاروارد همچنین دریافتند مردان و زنانی که از میوه و سبزیجات کشت داده شده با آفت کش به طور دائم در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند بیش از سایرین مبتلا به مشکل‌های ناباروری می‌شوند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از مصرف خوراکی‌های پرورش داده شده با آفت کش‌ها خودداری کنند و در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات ارگانیک استفاده کنند تا مبتلا به بیماری‌های مختلف نشوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا