حضوراختراعات قابل سرمایه گذاری در سومین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر

 مدیرکل انجمن های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز یکشنبه در گفت و گو باایرنا اظهار داشت: ایده بازار به عنوان یک رویداد علمی و بومی در دانشگاه امیرکبیر ایجاد شده و اکنون بعد از دو مرحله برگزاری، توسعه یافته و از مرحله ارائه طرح و ایده فراتر رفته است.دکتر مالک نادری افزود: سومین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر که همچون دوره های قبل در سطح ملی برگزار می شود به جای ارائه ایده، شاهد معرفی و ارائه اختراعات برتر جهت تجاری سازی خواهد بود.

وی هدف اصلی برگزاری ایده بازار را نزدیک کردن فضای ارائه ایده با فضای بازار و افزایش تعامل موثر میان مخترعان و صاحبان ایده با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برشمرد.

نادری درخصوص جزییات سومین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر که قرار است فردا 28 اردیبهشت ماه برگزار شود، توضیح داد: در فراخوان این رویداد اعلام کردیم که طرح هایی می توانند در ایده بازار شرکت کنند که چهار شرط لازم را داشته باشند که براساس این شرط ها، اختراع باید حتما از سوی مراجع ذیربط به ثبت قطعی رسیده باشد، کسب و کار دانش بنیان ایجاد کند، در مدت دو سال قادر به بازگرداندن سرمایه اولیه باشد و در سال سوم، حداقل دو میلیارد تومان گردش مالی با حاشیه مالی مناسب ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نگاه ایده بازار به بخش خصوصی و پرهیز از دولتی سازی آن است، خاطرنشان کرد: دو شرط آخر به این دلیل گذاشته شد که بخش خصوصی علاقمند به مشارکت در پروژه هایی است که در کوتاه مدت بتواند علاوه بر بازگشت سرمایه، گردش مالی بالایی ایجاد کند.

نادری ادامه داد: به دلیل شرایط سختگیرانه ای که برای حضور در سومین ایده بازار تعیین شد، تعداد 67 اختراع بسیار خوب و کاربردی به دبیرخانه ایده بازار ارسال شد که برخی از آنها دارای ثبت بین المللی هستند و هیات داوران از میان آنها هشت اختراع را برای ارائه به صورت حضوری و پنج اختراع برای ارائه به صورت پوستر انتخاب و معرفی کرد.

به گفته وی ، هریک از هشت اختراع برگزیده، فردا در روز برگزاری ایده بازار 18 دقیقه فرصت دارند تا علاوه بر معرفی خود در مدت شش دقیقه، پرسش های حاضران و هیات داوران را در مدت 12 دقیقه پاسخ دهند و برای ارائه هرکدام از پنج اختراع پوستری نیز شش دقیقه درنظر گرفته شده است.

مدیرکل انجمن های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: هیات داوران ایده بازار از سه گروه استادان متخصص در حوزه های فناوری، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع مرتبط با اختراعات ارائه شده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از نظر ما هر هشت اختراع راه یافته به مرحله نهایی ایده بازار، برتر هستند اما در جریان برگزاری ایده بازار مشخص می شود که بازار نسبت به کدام یک از این رویدادها تمایل بیشتری دارد که بر همین اساس، سه اختراع به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و در تابلو بورس دارایی های فکری قرار داده می شوند تا به مرحله فروش قانونی برسند.دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اختصاص پنج میلیون تومان به هریک از اختراعات برگزیده، به تجاری سازی آنها کمک خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا