مسیریابی بر اساس ترافیک به تسلا اضافه می‌شود

بسیاری از ما در طول روز از نرم‌افزارهایی مانند نقشه گوگل یا ویز برای مسیریابی در طول حرکت خود استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی محبوبیت این دو نرم‌افزار این است که هردوی آن‌ها ترافیک جاده‌ای را به ما اعلام می‌کنند. با این شرایط بسیاری از افراد در طول سفرهای خود نیاز به استفاده از تلفن همراه هوشمند خواهند داشت.

از سوی دیگر شرکت‌هایی وجود دارند که به‌صورت پیش‌فرض سیستم مسیریابی را برای خودروهای خود عرضه می‌کنند که یک نمونه از آن‌ها تسلا است. با این وجود وقتی‌که مسیری‌ای یادشده به ترافیک توجهی نداشته باشد، کاربران به‌صورت بدیهی دوباره به سراغ نرم‌افزارهای یادشده می‌روند.

به همین دلیل نیز تسلا تصمیم گرفته است تا ساختاری مشابه را برای خودروهای خود عرضه کند. بر اساس اعلام رسمی این شرکت قرار است تا خودروهای تسلا به‌زودی با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری روبرو شوند که سیستم مسیریابی آن‌ها را به امکان ردیابی ترافیک جاده‌ای مجهز می‌سازد.

این نسخه که در حقیقت فرم‌ویر 8.1, 2018.14 نام دارد، عملکردی مشابه با سایر نرم‌افزارهای مسیریابی خواهد داشت تا بتوان به‌سادگی شروع به کار کردن با آن کرد. این نکته نشان می‌دهد که تسلا قصد دارد تا با ارائه خدمات بهتر، بازار خود را حفظ کند. تسلا معتقد است که استفاده از نرم‌افزارهای دیگر در حین رانندگی خودروهای تسلا نه‌تنها هدر دادن انرژی است بلکه شارژ تلفن همراه شمارا هم هدر می‌دهد. به همین دلیل نیز این شرکت با جدیت اقدام به تولید و عرضه این به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای خودروهایش کرده است.

ایلان ماسک اعلام کرد که وقتی‌که یکی از دارندگان مدل S این شرکت به او گفت که نزدیک بود به خاطر ترافیک عصرگاهی، هواپیمایش را از دست بدهد، به فکر عرضه این فناوری برای خودروهای تسلا افتاده و از ماه مارس تاکنون به‌سرعت این پروژه را عملیاتی کرده است.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا