فیس بوک اتهام وارده را رد می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از فرنت، این روزها مارک زاکربرگ مدیر فیس‌بوک در پی درز اطلاعات کاربران در رسوایی موسوم به رسوایی کمبریج آنالیتیکا به مجلس سنای ایالات متحده فراخوانده شده و در حال پاسخگویی به سوالات سناتورهای این کشور است. اما یکی از جالب‌ترین سوالاتی که در این مجلس از مارک زاکربرگ پرسیده شد همین موضوع بود که آیا فیس‌بوک صدای کاربران را بدون اطلاع آنها ضبط می‌کند؟

پاسخ مارک زاکربرگ به تئوری توطئه ضبط مخفیانه صدای کاربران توسط فیس بوک

مارک زاکربرگ در پاسخ به سوال سناتور گری پترز که پرسیده بود”  آری یا خیر، آیا فیس‌بوک صدای جمع‌آوری شده از دستگاه‌های موبایل را برای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌کند؟” به طور مستقیم تاکید کرد: ”نه”

مدیر فیس‌بوک در توضیح این موضوع تصریح کرد که فیس‌بوک هنگامی که کاربران ویدئویی را با استفاده از گوشی خود برای ارسال در فیس‌بوک ضبط می‌کنند به میکروفون دستگاه آنها دسترسی دارد اما در سایر مواقع دسترسی به میکروفون شما وجود ندارد.

سناتور گری پترز پیش از طرح مستقیم سوال خود عنوان کرده بود که امیدوارم پاسخ شما بسیاری از چیزهایی که شنیده‌ام را برطرف کند. وی تاکید کرده بود که این تئوری توطئه را از افراد بسیاری از جمله کارکنان خود شنیده است.

پاسخ کامل مارک زاکربرگ به سوال این سناتور در خصوص ضبط مخفیانه صدای کاربران توسط فیس بوک این گونه بود:

سناتور اجازه بدهید این موضوع را شفاف بیان کنم. شما در مورد تئوری توطئه‌ای صحبت می‌کنید که ما به آنچه که از میکروفون شما شنیده می‌شود گوش می‌کنیم و از ان برای تبلیغات استفاده می‌کنیم. واضح است که ما به افراد امکان آن را می‌دهیم که تصاویر ویدئویی ضبط کنند و آنها را به اشتراک بگذارند. ویدئوها صدا دارند و ما این کار را زمانی که شما ویدئو ضبط می‌کنید انجام می‌دهیم. آن (صدا) را ضبط می‌کنیم و از برای سرویس‌دهی بهتر استفاده می‌کنیم تا ویدئوهای شما صدا داشته باشند. البته من فکر می‌کنم این موضوع کاملا واضح و روشن باشد اما خواستم مطمئن شوم که به طور کامل توضیح داده باشم.

اگر می‌خواهید بدانید آیا اطلاعات اکانت شما نیز در این رسوایی مورد ساستفاده قرار گرفته است بهتر است این مطلب  چگونه بدانیم اطلاعات اکانت فیس‌بوک ما در رسوایی کمبریج آنالیتیکا درز پیدا کرده است؟ از فارنت را بخوانید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا