کشفیات یگان حفاظت محیط زیست در نوروز 12 درصد افزایش یافت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،جمشید محبت خانی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از تجهیزات محیط بانان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از طرح نوروزی یگان محیط زیست، افزود: طرح نوروزی سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه محیط بانی از 27 اسفند 1396 تا 17 فروردین 1397 تنظیم شده بود و در این بازه زمانی شاهد افزایش 20 درصدی حضور محیط بان ها در مناطق چهارگانه تحت حفاظت نسبت به ایام مشابه طی سال های گذشته بودیم.
وی اظهار کرد: البته در حوزه فرهنگ و آموزش، اقدامات خوبی از سوی معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه در ایام منتهی به نوروز صورت گرفت و مردم و مسئولان نیز همکاری خوبی در زمینه حفظ محیط زیست داشتند و همین موضوع منجر به ارتقای شرایط حفظ محیط زیست در سالجاری شد.

فعالیت 32 هزار و 124 محیط بان در طرح 20 روزه نوروزی یگان حفاظت محیط زیست
محبت خانی با بیان اینکه در طرح 20 روزه نوروزی یگان حفاظت محیط زیست، 32 هزار و 124 نفر محیط بان به کار گرفته شدند، گفت: همچنین در این طرح 20 روزه، 10 هزار و 988 گشت خودرویی، 6 هزار و 462 گشت موتوری و 8 هزار و 797 گشت پیاده در مناطق چهارگانه محیط زیست صورت گرفت.

افزایش 18 درصدی تعداد توریست های خارجی بازدیدکننده از مناطق چهارگانه در نوروز امسال
فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این مدت، تعداد بازدیدکنندگان داخلی مناطق چهارگانه و موزه های محیط زیست سراسر کشور به 446 هزار و 215 نفر رسید و افزایش 21 درصدی داشت و تعداد توریست های خارجی بازدیدکننده از مناطق چهارگانه و موزه های محیط زیست سراسر کشور نیز به 685 نفر رسید و افزایش 18 درصدی داشت.
محبت خانی ضمن تقدیر از همکاری رئیس پلیس پیشگیری و رئیس پلیس راهور با یگان سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: اعمال جریمه 30 هزار تومانی پرتاب زباله از خودرو در ایام عید توسط نیروهای پلیس پیشگیری و راهور پس از مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته، کمک بزرگی برای کاهش زباله در مسیرهای تردد کشور بود.
وی ادامه داد: بررسی های میدانی و استعلام های صورت گرفته از ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها نشان می دهد که رهاسازی زباله در تفرجگاه ها و مناطق چهارگانه محیط زیست نسبت به سال های گذشته کاهش داشته و گرچه شرایط رضایت بخش و ایده آل نبوده و همچنان مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد، اما اقدامات موثر بوده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اشاره ای هم به آتش سوزی های صورت گرفته در مناطق جنگلی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز داشت و افزود: خشکسالی، کم بارشی، افزایش دما، همچنین بی احتیاطی مردم و مسافران نورزی در خاموش کردن آتش پس از ترک محل و عدم آتش افروزی در مناطق جنگلی، منجر به آتش سوزی در 12 میلیون و 7 هزار و 500 متر مربع از عرصه های تحت مدیریت محیط زیست شد.

افزایش 17 درصدی آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان در ایام نوروز سالجاری
محبت خانی ادامه داد: به رغم تلاش های بسیار ارزنده محیط بانان، جنگل بانان، نیروهای امدادی و هلال احمر، مردم بومی و محلی برای اطفای حریق های جنگلی، همچنین استفاده از بالگرد برای خاموش کردن آتش، شاهد افزایش 17 درصدی آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان در ایام نوروز سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم و البته 90 درصد آتش سوزی ها در دو استان مازندران و گیلان رخ داد.
وی با اشاره به دستگیری 308 متخلف محیط زیست در ایام نوروز و تحویل این متخلفان به محاکم قضایی، اعلام کرد: تعداد متخلفان بازداشت شده نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشت و این موضوع به دلیل افزایش تعداد محیط بانان و هوشیاری آن ها در محل خدمت بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: 179 پرونده قضایی برای متخلفان بازداشت شده در حوزه محیط زیست طی اجرای طرح 20 روزه نوروزی یگان محیط زیست تشکیل و تحویل محاکم قضایی شد.

افزایش 10 درصدی کشف سلاح جنگی از متخلفان محیط زیستی
محبت خانی از افزایش 10 درصدی کشف سلاح جنگی از متخلفان محیط زیستی در طی اجرای طرح 20 روزه نوروزی یگان محیط زیست خبر داد و افزود: همچنین کشفیات حوزه سلاح شکاری نیز در این مدت، افزایشی 12 درصدی داشت.
وی با اعلام اینکه سلاح های کشف شده، ضبط و تحویل محاکم قضایی شده است، گفت: تداوم همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی با یگان حفاظت محیط زیست با توجه به کیفیت و کمیت نیرو و امکانات ناجا، در حفظ محیط زیست بسیار موثر است از این رو یکی از اقدامات مهم در سفرهای استانی، دیدار با فرماندهان انتظامی استان ها و امضاء تفاهم نامه همکاری میان یگان حفاظت و نیروی انتظامی استان است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: تا کنون در 13 استان کشور، این تفاهم نامه همکاری امضاء شده و قرار است تا 6 ماه آینده، این تفاهم نامه با لحاظ نیازها و شرایط استان ها بومی سازی شده و با تمامی استان ها منعقد شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا