از سکوی پیام‌رسان‎های خارجی به داخلی کوچ کنیم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی در نشست با مدیران پیام رسان ها و کانالهای بالای یک میلیون کاربر با عنوان « چرا – پیام – رسان – بومی» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، این نشست را فرصت مغتنمی برای صحبت های مستقیم و رو در رو برای استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادات برای تصمیم گیری و جمع بندی نهایی عنوان کرد.
وی با تشریح اهداف و برنامه های شورای عالی فضای مجازی کشور در راستای ارتقا و استفاده بهینه از پیام‌رسان‎های داخلی، گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، شورا و همچنین مرکز ملی فضای مجازی کشور توسعه ای و ایجاد تحول تمدنی است.
فیروزآبادی با یادآوری این نکته که بشریت در مرحله ای قرار گرفته که بیشتر «تکنولوژی» محور است، اظهار داشت: امروز حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به شدت تحت تاثیر این فضا قرار گرفته و حتی بازیگران نیز امروز متفاوت شده اند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در عین حال گفت: باید این آمادگی در ما به وجود بیاید تا حداقل سهم ملت ایران را از فضای به وجود آمده، به دست آوریم و بتوانیم همگام با دیگر کشورها حرکت و بی نیاز از دیگران باشیم.
فیروزآبادی با بیان اینکه تعبیر ما در مرکز ملی فضای مجازی کشور این است که مرزهای جغرافیای ما در فضای مجازی پلت فرم ها هستند، گفت: یکی از پلت فرم ها همین پیام‌رسان‎های بومی به شمار می روند.
وی افزود: شاید ایجاد زیرساختها و دیگر امکانات و تامین مسائل مالی برای راه اندازی پیام‌رسان‎های داخلی کمی سخت باشد اما تجربه این کشور نشان داده که مردم ما در شرایط سخت به مراتب نا امید نشده و تا به سرانجام رساندن امور ادامه می دهند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد: چنانچه مردم ایران بدانند که چه دستاوردهایی در پیام‌رسان‎های داخلی و بومی وجود دارد حتما در طرح کوچ از پیام‌رسان‎های خارجی به داخلی همکاری و همراهی خواهند کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: دوست داریم این کوچ داوطلبانه باشد لذا با کمک مدیران پیام‌رسان‎های داخلی می توان این هدف را در کشور محقق و اجرایی کرد.
به گفته وی، مقرر شده که درخصوص موضوع حریم خصوصی و همچنین مصادیق مجرمانه نیز جلساتی با نهادها و افراد مربوطه داشته باشیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: تلاش ما این است تا بن بست ها و نکاتی که در قانون هست که درباره آنها سکوت شده به برداشت مناسب رسانده و قانون مناسبی را تدوین کنیم.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: تا زمانی که در رابطه با کپی رایت، کسب و کارهای جدید و قانون تجارت در حوزه قانونگذاری حل نشود در پیچ تمدنی خواهیم ماند.
به گفته وی اینها کارهایی نیست که در دولت، قوه قضائیه و حل و فصل شود بلکه باید دست در دست هم با عزم و همت جدی وارد دوره فضای مجازی جدید شویم.
وی افزود: باید بدانیم که تحول در فضای زندگی مجازی مردم ایجاد شده و بازیگران جدید وارد عرصه شده اند.دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: متاسفانه عده ای در برخی کشورها با ایده ای درصدد حذف دولت ها و مردم هستند اما ما با این ایده به  شدت مخالفیم چرا که آنها می خواهند خود قانونگذاری کرده و هر آنچه می خواهند به جوامع مختلف القا کنند.
فیروزآبادی تاکید کرد: امروز نمی توانیم دست رو دست گذاشته و شاهد بی نظمی باشیم که در آن رسانه هایی با بیش از یک میلیون کاربر بدون مسئولیت پذیری هرآنگونه که می خواهند حرکت و فعالیت کنند بی آنکه به کسی یا نهادی پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: بر این باوریم که باید از سکوی ناپایدار بیرون آمده و وارد عرصه پایدار و به روز شویم لذا روش ما این بود که پیام‌رسان‎های داخلی را تقویت و زیرساختهای آنها را ارتقا دهیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در عین حال تصریح کرد: تصمیمات تلگرام نگران کننده بوده و ممکن است جایگزین شبکه شتاب و حتی پول ملی شود.
فیروزآبادی اظهار داشت: با ایجاد پیام‌رسان‎های داخلی شاهد شکل گیری پلت فرم های جدید رسانه ای فعالیت های اقتصادی و خدماتی ما را پوشش داده و در نتیجه رونق را در کشور شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، نشست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیام‌رسان‌های داخلی با بیش از یک میلیون نفر کاربر، با حضور سید مرتضی موسویان مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر خوراکیان عضو مرکز ملی فضای مجازی کشور در سالن همایش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در ادامه این نشست مدیران مسئول پیام‌رسان‌ها و کانالهای داخلی با بیش از یک میلیون کاربر نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
با توجه به حضور حجم بالای پیام‌رسان‎های داخلی و از طرفی ضیق وقت، مقرر شد نشستی دیگر در اولین فرصت با حضور مدیران پیام‌رسان‎های داخلی در همین مکان برگزار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا