اپل سبزترین شرکت جهان معرفی شد

به گزارش  مهر، این رتبه بندی توسط Greenpeace صورت گرفته و در آن غولهای اینترنتی جهان نظیر اپل، گوگل، فیس بوک و نظایر آنها رتبه بندی شده است. شاخص اصلی در این رتبه بندی ارایه خدمات اینترنت آن هم با روشهای پیشرفته ای است که در ارایه آن کمترین میزان انرژی مصرف شده و کمترین لطمه نیز به محیط زیست وارد شود. همچنین شفافیت در ارایه اطلاعات و چشم انداز اهداف فاکتور مهم دیگر در این رتبه بندی است.

ارایه اینترنت به صرف انرژی هنگفتی نیاز دارد با این حال غولهای فناوری دنیا به سطحی از دانش فنی رسیده اند که بتوانند این  فرآیند را با استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر به پیش ببرند. درحقیقت بسیاری از آنها تلاش می کنند انرژی الکتریکی لازم برای عملکرد مراکز پردازش اطلاعاتشان را از منابع انرژیهای تجدیدپذیر تأمین کنند.

در رتبه بندی اخیر، Greenpeace فرآیندهای مربوط به تولید و بخش سخت افزار را نادیده گرفته و تنها فرآیند ارایه و تأمین اینترنت را مد نظر قرار داده است. به عنوان مثال در بررسی عملکرد اپل به خدماتی همچون iTunes  و iCloud توجه شده و نه فرآیند ساخت آیفونها یا سیستم عامل Mac.

در این فهرست اپل به عنوان سبزترین شرکت جهان شاخته شده است. تجزیه و تحلیلهای صورت گرفته نشان می دهد ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز جهت ارایه خدمات شبکه اینترنت از طریق اپل توسط انرژیهای تجدیدپذیر صورت می گیرد. این شرکت همچنین متعهد شده که تأسیسات خورشیدی بزرگی در چین راه اندازی کند. این دستاوردها موجب شده تا این شرکت از Greenpeace نمره As اخذ کند.

پس از اپل، گوگل در رتبه دوم قرار دارد. برآوردها نشان می دهد در این دو شرکت همچنان از انرژی هسته ای، ذغال سنگ و یا گاز طبیعی برای تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز جهت راه اندازی و حفظ عملکرد سرورها استفاده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا