پیاده روی کنید تا خوش اخلاق شوید

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه خبری تیک، ۶۰تا ۷۰ درصد افراد دیگر حتی نمی توانند به عنوان فرد افسرده در نظر گرفته شوند و یک مطالعه نشان داد که بهبود خلق و خوی ناشی از راه رفتن طولانی تر از دارو است.
خلاقیت خارج از برنامه
این که آیا شما نیاز به یک راه حل برای یک مشکل در محل کار دارید یا شما به دنبال الهام گرفتن برای نوشتن یک رمان هستید، پیاده روی باعث می شود که خلاقیت شما در تمام مناطق ذهن فعال شود. یک مطالعه اخیر در مرزهای علوم اعصاب نشان داد که پیاده روی تفکر همگرا و واگرا دو نوع مرتبط با ارتقاء خلاقیت را بهبود می بخشد.

درمان آلرژی
با توجه به گرد و غبار موجود در هوا، عطسه و خارش چشم های مرطوب شده ممکن است شما را دچار مشکل کند. براساس یک مطالعه تایلندی، محققان دریافتند که راه رفتن حتی برای ۱۵ دقیقه – می تواند عطسه، خارش، گرفتگی و آبریزش بینی را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

بهبود متابولیسم بدن
سندرم متابولیک – عصبانیت از افزایش فشار خون / کلسترول، قند خون بالا و چربی در اطراف کمر – یکی از بدترین عوارض سبک زندگی اشتباه است. آن بیماری دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس را نشان می دهد. اما ما یک درمان قدیمی برای این بیماری مدرن داریم: ورزش. بر طبق یک مطالعه منتشر شده هر گونه فعالیت قلبی، از جمله راه رفتن، می تواند سندروم متابولیک را متوقف کرده و حتی آسیب را معکوس کند. اما شدت فعالیت کلید رفع متابولیسم شما است. به جای اینکه فقط یک قدم زدن آرام داشته باشید، سعی کنید راه رفتن سریع را تجربه کنید.

افزایش عمر
تحقیقات نشان داده است که شما می توانید با انجام فعالیت روزانه، تا ۷ سال به زندگی خود اضافه کنید. یک مطالعه جداگانه نشان داد افرادی که ورزش می کنند احساس خوشحالی، هیجان زدگی و مشتاقانه تری در مورد آیندۀ خود نسبت به دیگران دارند.

حفظ پول
تناسب اندام می تواند هزینه بر باشد. پول برای عضویت در باشگاه، تجهیزات ورزشی خانگی، لباس تمرین و کفش خرج می شود. اما برای انجام پیاده روی نیاز به هیچ کدام از این هزینه ها نیست و حتی پوشیدن کفش مخصوص اختیاری است، اما هنوز هم مزایای سلامتی خوبی را فراهم می کند. پیاده روی نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود، بلکه باعث صرفه جویی هزینه در مراقبت های بهداشتی نیز می شود.

جوانتر به نظر رسیدن
طبق تحقیقات منتشر شده درPLOS One، افرادی که به طور منظم راه می روند، نه تنها جوانتر از سن خود به نظر می رسند بلکه آنها ممکن است در سطح سلولی هم جوانتر باشند. دانشمندان دریافتند که ورزش قلبی عروقی، مانند راه رفتن، می تواند تلومرهای شما را حفظ یا حتی عمر آن ها را طولانی کند، بخش هایی از DNA ما که به سن مرتبط هستند.

خواب عمیق
خوابیدن هشت ساعت کامل در رختخواب، یکی از مهمترین چیزهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. اما گاهی اوقات آن آسان تر انجام می شود. محققان در یک متاآنالیز بزرگ مطالعات خواب، دریافتند کسانی که پیاده روی می کنند معمولا خواب بیشتر و بهتری دارند و پیاده روی موجب کاهش بی خوابی می شود.

آرامش بخش
علم می گوید یکی از مزایای پیاده روی این است که یکی از سریع ترین و موثر ترین راه های آرام کردن بدن را ارائه می دهد. بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی قلب و عروق، کورتیسول پیاده روی "هورمون استرس” را از سیستم بدنی شما حذف می کند و همچنین موجب توقف جریان ناگزیری از نگرانی در ذهن شما می شود.

بهبود سلامت مغز
پیاده روی به همان اندازه که برای سلامت بدن شما مناسب است، برای سلامت مغز شما نیز مناسب است. مطالعات جامع در مورد اثرات ورزش در مغز کشف کرد که تمام جنبه های ذهنی شما، از جمله حافظه، شناخت، یادگیری، خواندن بهبود می یابند و حتی اندازه مغز شما را افزایش می دهد. حتی بهتر است بدانید که راه رفتن با کاهش خطر ابتلا به بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل همراه است.

داروهای ضد درد
درد مزمن یک اپیدمی سکوت نامیده می شود که حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر با آن زندگی می کنند و اگر شما یکی از کسانی هستید که با درد روزانه مبارزه می کنید، آخرین چیزی که احتمالا می خواهید انجام دهید این است که بلند شوید و به پیاده روی بروید. اما محققان دریافتند که پیاده روی متوسط، هم برای کوتاه مدت و هم دراز مدت ​​باعث بهبود درد مزمن در افراد می شود، حتی اگر وضعیت پایه باقی بماند. مزایای تسکین درد در اثر راه رفتن ممکن است قادر به درمان درد مزمن نباشد اما می تواند به شما کمک کند تا با آن مقابله کنید.

استخوانهای متراکم تر
تراکم استخوان ممکن است یکی از مزایای سلامتی هیجان انگیز پیاده روی نباشد، اما یکی از مهمترین آنهاست. افرادی که استخوان های قوی دارند، از پوکی استخوان و تمام مشکلات مربوط به آن مانند شکستگی، ناتوانی و انقباض ستون فقرات جلوگیری می کنند. با توجه به مطالعات انجام شده توسط آکسفورد، بهترین راه برای داشتن استخوان های قوی و سالم انجام تمرینات وزنه برداری و راه رفتن است. برای حفظ قدرت استخوان ها، شما باید ورزش کنید. محققان دریافتند بزرگسالانی که به طور منظم راه می روند، تراکم استخوان را در طول زندگی شان بهتر از دوستان غیر فعال خود دارند.

بینایی بهتر
طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم اعصاب، ممکن است شما بتوانید با انجام یک پیاده روی روزانه از بینایی خود محافظت کنید. محققان دریافتند افرادی که فعالیت هوازی منظم داشتند چشم های سالمتری داشتند و به احتمال زیاد از مشکلات شبکیه و از دست دادن بینایی مربوط به سن کمتر رنج می بردند.

این نیز یک فرصت عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده – دور از وسایل الکترونیک و حواس پرتی های دیگر در خانه است. در نهایت ورزش به دلیل توانایی خود برای جلوگیری از سرطان، دیابت، بیماری های قلبی، بیماری ریه و بسیاری از بیماری های دیگر، به عنوان یک داروی معجزه گر نامیده می شود. برخلاف داروهای واقعی، پیاده روی عوارض جانبی ندارد، به راحتی قابل دسترس، مقرون به صرفه و موثر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا