مرکز رشد هنر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به زودی راه اندازی می شود

 دکتر مهدی کشمیریدر گفت و گو با ایرنا، ورود جدی به حوزه علوم انسانی و هنر را از رویکردهای اصلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد.وی به رایزنی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و دانشگاه هنر به منظور راه اندازی دو مرکز رشد مشترک در حوزه های علوم انسانی و هنر اشاره کرد و گفت: از سال گذشته، راه اندازی مرکز رشد فرهنگ و رسانه با همکاری اداره کل ارشاد در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است.

کشمیری افزود: مرکز رشد هنر نیز با همکاری دانشگاه هنر اصفهان در محل شهرک علمی و تحقیقاتی ایجاد خواهد شد که ساختمان آن آماده شده و طی یکی دو هفته آینده با استقرار 10 شرکت نوپا شاهد راه اندازی رسمی آن خواهیم بود.

به گفته وی مذاکراتی میان دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای گسترش همکاری های مشترک آغاز شده و طبق تقاضای دانشگاه اصفهان، یک پارک علم و فناوری در مجموعه این دانشگاه ایجاد خواهد شد.

کشمیری با بیان اینکه قطعا بخش قابل توجهی از فعالیت های پارک علم و فناوری دانشگاه اصفهان به حوزه علوم انسانی و اقتصادی اختصاص خواهد یافت، گفت: الان در مرحله مذاکره هستیم و به نظر می رسد تا پایان سال به جمع بندی برسیم.

وی یادآور شد:شهرک علمی و تحقیقاتی در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد به همین دلایل محتوای ما طی سالهای اخیر بیشتر فنی و مهندسی بوده و فعالیت های ما به نوعی با یکدیگر عجین شده است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با انتقاد از کم توجهی به علوم انسانی در کشور گفت: در دنیا نخبگان اول در حوزه علوم انسانی، پزشکی و بعد مهندسی مورد توجه قرار می گیرند ولی در کشور ما به شدت این موضوع برعکس است و با وجود اینکه حوزه علوم انسانی در دنیا درآمدزایی زیادی دارد اما در کشور ما این اتفاق نیافتاده است.

**راه اندازی دومین پارک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال آینده

درحال حاضر پارک شیخ بهایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است و زیرساختهای لازم برای راه اندازی دومین پارک علمی و فناوری شهرک نیز در دست احداث است.

به گفته کشمیری، زیرساختهای پارک علم و فناوری ابوریحان شامل جاده، تاسیسات آب و برق و پلاک بندی ها آماده بهره برداری شده و قرار است در ابتدای کار، یک مرکز رشد و دو ساختمان چند مستاجره برای استقرار شرکتها در این پارک احداث شود.

وی زمان اتمام ساختمان مرکز رشد پارک ابوریحان را تا شهریورماه و حداکثر پاییز 95 اعلام کرد و گفت: در سال آینده شاهد راه اندازی رسمی پارک علم و فناوری ابوریحان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواهیم بود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت های پارک علم و فناوری ابوریحان در حوزه های تخصصی نفت و گاز متمرکز خواهد بود که حدود 40 تا 50 درصد ظرفیت پارک به این حوزه ها اختصاص می یابد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از علم راه اندازی شده است.

این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 به طور جدی با راه اندازی اولین مرکز رشد فناوری درکشور و با هدف حمایت و هدایت شرکتهای کوچک و نوپا دانش بنیانی که ایده های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی کردن آن را ندارند آغاز کرد و به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا