دستاوردهای حاصل از ایده، ملاک­ اصلی داوری رقابت علمی کنز

اعلام فراخوان رقابت علمی کنز و تبلیغات بین‌المللی در سطح 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی انجام شده است و فرصت ثبت­نام برای تمام دانشجویان و دانش­پژوهان زیر 45 سال وجود دارد.

علاقه­مندان می­توانند با ثبت­نام در سایت WWW.MUSTAFAPRIZE.ORG  در این رقابت شرکت کنند. تمام روند ثبت­نام به زبان انگلیسی است و شرکت­کنندگان باید در ویدئو و کلیپ تصویری خود یا به زبان انگلیسی صحبت کنند و یا اگر به زبان دیگری صحبت می­کنند، برای ویدئوی خود زیرنویس انگلیسی تهیه کنند.

شرکت­کنندگان با ورود به سایت ابتدا باید مشخصات اصلی خود را وارد کرده و پس از آپلود ویدئو در 100 کلمه راجع به ایده و طرح خود توضیحی دهند. همچنین باید 5 برچسب که نزدیکترین بار معنایی را به اثرشان دارد نیز مشخص کنند.

در نهایت به 5 ویدئو از دیگر شرکت­کنندگان حوزه مربوطه از صفر تا صد نمره داده و در خصوص نحوه ارائه، طرح بیان شده و برچسب­ها داوری صورت می­گیرد.

ویدیوهای ارسالی برای دید عموم قابل رویت و دانلود نیست و تنها یک­بار برای قضاوت به شرکت­کننده نشان داده می­شود. در نتیجه تمام حقوق معنوی و حفظ آثار شرکت­کنندگان بر عهده دبیرخانه رقابت علمی کنز است.

با توجه به اینکه ویدئوها باید بین 3-5 دقیقه باشند، بنابراین باید چکیده طرح و نتایج آن اعلام شود. طرح ایده، اولین قدم برای یک حرکت علمی است؛ پس شرکت­کنندگان رقابت علمی کنز باید دستاوردی از ایده­های خود داشته باشند. رقابت علمی کنز دستاورد علمی را به صورت کتاب، مقاله، مدل، پژوهش و پروژه­های میدانی تعریف می­کند که دارای نمونه اولیه ساده برای نمایش باشد و یا بطور میدانی و عملی پیاده­سازی شده باشند.

به عنوان مثال یک روش آبیاری یا روش شناخت بیماری در حوزه سلامت باید در حد منطقه و یا کشور شرکت­کننده اجرایی شده باشد و اگر شخصی تجهیزات و امکانات اجرایی کردن ایده خود را ندارد، باید حداقل در حد یک مدل کوچک آن را اجرا کرده و از استادان بزرگ علمی تاییدیه علمی گرفته باشد.

شرکت­کنندگان باید درنظر داشته باشند که کمیته علمی که از سطح بالایی برخوردار است، داوری آثار را به عهده خواهند داشت و قطعاً اگر یک ایده پردازش نشده و یا یک کار معمولی باشد به راحتی از طرف داوران رد خواهد شد. همچنین یکی از ملاک­های اصلی داوری، دستاوردهای حاصل از ایده مطرح شده است که بخش عمده­ی امتیاز­دهی را به خود اختصاص می­دهد.

کیفیت فیلم و چگونگی ضبط آن (با موبایل و یا دوربین حرفه­ای) در داوری تاثیر نداشته و تدوین ویدئو، افکت­ گذاری، صداگذاری و بطور کل جنبه­های هنری ویدئو فاقد اهمیت است و تمرکز داوران صرفا بر روی محتوا و دستاوردها است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا