ضعف بینایی ارثی است؟

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت نیوز،حسین آقایی جراح و متخصص چشم با بیان اینکه ضعیف شدن چشم عمدتاً دلایل ارثی دارد، گفت: راهی برای جلوگیری از این نوع ضعیف شدن وجود ندارد؛ به عبارت دیگر چشمی که زمینه ابتلا به ضعیف شدن را به هر دلیلی داشته باشد بالاخره به آن دچار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از تضعیف بینایی عینک زدن نقش خاصی ندارد و با جراحی نیز نمی‌توان از این کار جلوگیری کرد. این بیماری در یک سن مشخص به سراغ افراد می‌آید، شماره آن ثابت می‌شود و دیگر تغییری نخواهد کرد.
جراح و متخصص چشم افزود: تغییرات نمره چشم بستگی به نوع ضعیف شدن چشم دارد که از نوع دوربین،‌ نزدیک بین یا آستیگمات باشد؛ لذا راهی برای پیشگیری به جز در نزدیک بینی‌های با نمره چشم بالا وجود ندارد و تمامی نکاتی که در فضای مجازی با عنوان راه‌های بهبود خوراکی و تغذیه‌ای موجود است، علمی نیست و دلایل کافی برای اثبات آن وجود ندارد.
فلوشیپ قرنیه بیان داشت: افرادی که به نزدیک‌بینی دچار هستند توصیه می‌شود 15 ساعت در هفته به فاصله‌های دور نگاه کنند تا شاید از پیشرفت نزدیک‌بینی بالا جلوگیری شود، به عبارت دیگر تمرین‌هایی انجام دهند که نگاه به دور (فاصله بیش از 6 متر) داشته باشند و از کار کردن با کامپیوتر و مطالعه کردن پرهیز کنند.
وی در پایان گفت: کار کردن با تلفن همراه،‌ کامپیوتر و مطالعه کردن چشم را به نزدیک‌بینی مبتلا می‌کند؛ لذا باید از گذراندن زمان بیش از حد با این وسایل خودداری کرد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا