تعداد موسسات علمی ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی افزایش یافته است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،سامانه «نما» که توسط این پژوهشگاه و با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده است و روزآمد می‌شود، به پایش و گزارش دهی درباره جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد.
براساس ویرایش سامانه نما، در سال 2017 تعداد 18 موسسه ایرانی در رتبه‌بندی «موسسه آموزش عالی تایمز» جزو برترین موسسات علمی قرار گرفتند در حالی که این تعداد در سال 2016، 13 موسسه ایرانی بود.
علاوه بر این، 8 موسسه ایرانی در نظام رتبه‌بندی علمی شانگهای جزو برترین‌ها قرار گرفتند که این تعداد در سال 2016، دو موسسه بود؛ همچنین 5 موسسه در رتبه‌بندی جهانی «کیو.اس.»، 22 موسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی یورپ، 18 موسسه در رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن» و 18 موسسه در رتبه‌بندی یو ـ مالتی‌رنک و شش موسسه در رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (تایوان) در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.
برپایه این گزارش، 13 موسسه ایرانی در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه بندی«یو. اس. نیوز»، 8 موسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، 105 موسسه در رتبه‌بندی موسسه‌های «سکیمگو»، 11 موسسه در رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»، 10 موسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»، 109 موسسه در رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی. تی. یو.»، 11 موسسه در رتبه‌بندی آوازه «رار»، یک موسسه در رتبه‌بندی «نیچر ایندکس»، و 18 موسسه در رتبه‌بندی آسیایی «موسسه آموزش عالی تایمز» حضور داشتند.
با این حال هنوز موسسه‌های ایرانی نتوانسته‌اند در فهرست 300 موسسه برتر در رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌های جهان قرار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا