برترین های سیزدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران معرفی شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،آیین اختتامیه و معرفی برترین های سیزدهمین رقابت های ربوکاپ آزاد ایران با حضور سردار وحید حقانیان معاون اجرایی دفتر مقام معظم رهبری، معاونان پژوهش و بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید و شرکت کنندگان برتر این حوزه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ در این آیین همه شرکت کنندگان را برنده دانست و گفت: مسابقات محلی برای ارتقای دانش رباتیک و هوش مصنوعی است.
مرتضی موسی خانی افزود: این دانش ها محور انقلاب چهارم صنعتی است و امیدواریم بتوانیم با توسعه و تجاری سازی دانش رباتیک در تحقق شعار امسال نقش مفیدی ایفا کنیم؛ طوری که صنعت ما با بهره وری بالا سهم بیشتری از بازارهای جهانی کسب کند.

برگزیده ها
الف) لیگ دانشجویی
رقابت های ربات انسان نمای بزرگسال هیچ برگزیده ای نداشت، تیم ام آر ال، از دانشگاه آزاد قزوین رتبه اول را در بخش ربات های انسان نمای نوجوان و کودک کسب کرد و تیم نااو از آلمان رتبه اول از رقابت های ربات انسان نمای استاندارد را به دست آورد.
همچنین بخش ربات های فوتبالیست سایز متوسط برگزیده ای نداشت و ربات های فوتبالیست سایز کوچک تیم های ام آر ال از دانشگاه آزاد قزوین و ای آر فورست رتبه های اول و دوم را کسب کردند.
در بخش شبیه ساز فوتبال سه بعدی تیمی از دانشگاه آستین آمریکا که به صورت غیرحضوری در رقابت های شرکت کرده بود و تیم های دانشگاه صنعتی اصفهان و تیم آپولو از چین اول تا سوم شدند.
در شبیه ساز فوتبال 2 بعدی تیم های سایروس از ایران، تیم میراکل از چین و تیم راضی اول تا سوم و در بخش شبیه ساز فوتبال 2 بعدی استارتر تیم های موعود و 2 تیم از انرژی اتمی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش رقابت های ربات های امدادگر تیم های ام آر ال، وای آر ای ودانشگاه خواجه نصیر طوسی اول تا سوم شدند.
در بخش شبیه ساز عامل امداد نیز تیم آ او رو، ام آر ال و آپولو رتبه های او تا سوم را کسب کردند.
همچنین در بخش ربات های امدادگر مجازی تیم های اس او اس، اکو و آ او را وی آر برتر شناخته شده و در ربات های پرنده فضای باز تیم های ام آر ال و آی آر اس تی، برتر معرفی شدند.
در لیگ ربات های پرنده داخل ساختمان دو تیم ثامن و سایره اول شده و تیم دانشگاه خواجه نصیر سوم شد.
همچنین در لیگ ربات های پرنده سرعت تیم های اس آر آی اس و پرنیا اول و دوم شناخته شده و در لیگ ربات های مین یاب کنترل از راه دور تیم های رویان دانشگاه آزاد سماء و اس آر سی به ترتیب اول تا سوم شناخته شدند.
در لیگ ربات های مین یاب هوشمند اندازه کوچک تیم های وی اس کی و زد آر مثبت، اول و سوم شدند در لیگ ربات های مین یاب هوشمند متوسط تنها تیم ربو ست سوم شد در لیگ ربات های صنعتی تیم ام آر ال اول و تیم ال اکس سوم همچنین در لیگ ربات های نمایشی دانشجویی تیم های فراتوان 3، ویلچر خودران با یادگیری امین و سام اول تا سوم شناخته و تقدیر شدند.

 لیگ کاربردی
در رقابت خودروهای هوشمند در این لیگ تیم های علامه طباطبایی یک و علامه طباطبایی 3 همچنین تیم آنتی ویروس اول تا سوم در بخش طراحی خودروهای هوشمند تیم طوفان ای ام، اول در رقابت ربات های جنگنده سبک وزن تیم های سریع و باهوش تایسون و بارکد به ترتیب اول تا سوم، در لیگ ربات های جنگنده سنگین وزن تیم های خشمگین ارباب رعدها و مهرآئین نیز اول تا سوم شناخته شدند.
افزون بر این در سوپر لیگ ربات های جنگنده تیم ابوریحان 7، اول شد در لیگ آتشنشان (سانچی) تیم های اندیشه پویای دو، اس تی ای ای و جی آر تی اول تا سوم در سوپر لیگ آتشنشان اندیشه پویای دو، اول و در آتشنشان پلاسکو تیم ساوه مقام اول را به خانه بردند.

 لیگ دانش آموزی
در این لیگ تیم وی سی تی مقام اول رقابت های مسابقات فوتبال وزن آزاد تیم خلیج فارس مقام دوم و تیم علامه طباطبایی مقام سوم را کسب کردند.
همچنین تیم اس لام، تیم فرزانگان و ای تی پی مقام های اول تا سوم مسابقات فوتبالیست سبک وزن مقدماتی و تیم های راسا، ماریو و نصفه جهان مقام اول تا سوم مسابقات فوتبالیست سبک وزن پیشرفته را به دست آوردند.
تیم های ایمپلی جنت، ققنو و سلام زین الدین و بوتاتر مقام اول مسابقات فوتبالیست تیم های ترکیبی وزنه آزاد و تیم های ماریو، برایک، آرارات، فرزانگان و اسلام مقام اول مسابقات فوتبالیست های تیم های ترکیبی سبک وزن را کسب کردند.
جایزه بهترین ارائه ترویجی به تیم اطلس رسید و جایزه بهترین روحیه کار تیمی را تیم های آر تی اف و آر ان سی به دست آورد.
همچنین تیم های خلیج فارس، ماریو، هگزاژنال، بارکد، بارمن، جکال، اطلس، صدراربات، آر ام سی و دولوپر جایزه بهترین تیم فنی را به دست آوردند.
در رقابت های امدادگر بخش دانش آموزی تیم های علامه طباطبایی، شاهین سینا، اول تا سوم شده در بخش امدادگر خط پیشرفته نیز کاوش دانش، کاوش قلم و علامه طباطبایی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در رقابت های مسابقات امدادگر ماد، تیم های هلی یک، اف 6، و هگزا ژنال اول تا سوم و در رقابت های تیم های ترکیبی مسابقات امدادگر خط تیم های اسلام ربات و اسلام آر ال اف اول، تیم های ای تی آر تی و وای آر ای دوم و کاوش دانش، سینا، علامه طباطبایی و ری من اول تا سوم شدند.
در لیگ امدادگر فضای مشترک تیم فراربات سینای پی وان و سینای پی فور، اول تا سوم در لیگ مسابقات امدادگر فضای مشترک پیشرفته تیم های سینا، میلان و سلام زین الدین نیز اول تا سوم شناخته شدند.
در لیگ نمایش دانش آموزی موضوع آزاد تیم های اف ام سی و آر ام سی و سماء اول تا سوم شدند تیم های اس و ام الکتریک ای سی ای و آر ام سی در لیگ مسابقات نمایش موضوع مشترک اول تا سوم معرفی و تقدیر شدند.
سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 14 تا 18 فروردین در 26 لیگ برگزار و بخش های دانشجویی با 10 لیگ و 132 تیم، لیگ دانش آموزی با 193 تیم، بخش شبیه سازی با 5 لیگ و 60 تیم و بخش کاربردی با 4 لیگ و 93 تیم به همت کمیته ملی ربوکاپ ایران، دانشگاه آزاد قزوین و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
برترین تیم ها علاوه بر دریافت مجوز شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ امسال در مونترال کانادا (26 خرداد تا اول تیر) از مزایایی از جمله عضویت در بنیاد ملی نخبگان و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار می شوند.
کمیته ملی ربوکاپ ایران به صورت رسمی در مرداد 1385 تشکیل شد. از اهداف اصلی این کمیته توسعه تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی در کشور بوده و اساتید دانشگاه های سراسر کشور در آن عضویت دارند.
ربوکاپ یا جام جهانی ربات‌ ها، پروژه ای بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، رباتیک و دیگر زمینه‌ های مرتبط است. فدراسیون جهانی ربوکاپ می خواهد با طرح مسئله ‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمام فناوری‌ های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می خواند، به پرورش تحقیقات هوش مصنوعی و ربات‌ های هوشمند بپردازد. ربوکاپ بازی فوتبال را با هدف ایجاد ابتکاراتی برای مسائل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقیقات خود انتخاب کرد. هدف نهایی ربوکاپ تشکیل یک تیم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال 2050 برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به پیروزی دست یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا