خلق ضعیف‌ترین میدان مغناطیسی در منظومه شمسی توسط دانشمندان

به گزارش ایسنا، دانشمندان ابتدا سپری ساختند که میدان‌های مغناطیسی با فرکانس پایین را بیش از یک میلیون بار ضعیف‌ می‌کند و سپس با استفاده از این سپر، فضایی با ضعیف‌ترین شدت میدان مغناطیسی را خلق کردند.

 

میدان‌های مغناطیسی همه جا هستند و بر روی زمین، انسان‌ها به طور دائم در معرض میدان‌های مغناطیسی طبیعی و مصنوعی قرار دارند.

 

دانشمندان به رهبری پروفسور «پتر فیلینگر»، فیزیکدان دانشگاه صنعتی مونیخ، در کمپ تحقیقاتی «گارشینگ»، فضایی به حجم 4.1 متر مکعب تولید کردند که در آن، شدت میدان‌های مغناطیسی متغیر دائم و موقتی، بیش از یک میلیون بار کاهش می‌یابد.

 

این امر با استفاده از سپر مغناطیسی متشکل از لایه‌های مختلف یک آلیاژ بسیار مغناطیس‌پذیر انجام شد. تضعیف مغناطیسی منجر به خلق میدان مغناطیسی در درون سپر شد و شدت این میدان، حتی پایین‌تر از شدت میدان مغناطیسی اعماق منظومه شمسی است.

 

کاهش نویز الکترومغناطیسی برای بسیاری از آزمایشات علم فیزیک مشمول دقت بالا و همچنین حوزه‌های پزشکی و زیست حیاتی است. در فیزیک پایه، وجود بالاترین درجه حفاظ مغناطیسی در هنگام اندازه‌گیری اثرات ریز در پدیده‌های عامل رشد آغازین جهان، حیاتی است.

 

تیم علمی حاضر در این مطالعه هم‌اکنون در حال طراحی آزمایشی برای تعیین توزیع بار در نوترون‌هاست که دانشمندان از آن به عنوان لحظه دوقطبی یاد می‌کنند. نوترون‌ها ذرات هسته‌ای هستند که لحظه مغناطیسی ریزی دارند اما از لحاظ الکتریکی خنثی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا