پردازنده اینتل Core i9 مخصوص لپ تاپ ها معرفی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اینتل با معرفی نسل هشتم پردازنده های خود قصد دارد که عملکردی مشابه با پردازنده های دسکتاپ را برای کاربران لپ تاپ ها به ارمغان آورد. به تازگی پردازنده اینتل Core i9 با نام Core i9-8950HK معرفی شده است که از شش هسته پردازشی بهره می برد.

پردازنده اینتل Core i9 دارای مشخصات فنی قدرتمندی است و عملکرد بالایی را از خود نشان می دهد. اینتل ادعا می کند که عملکرد کلی این پردازنده نسبت به پردازنده نسل هفتم Core i7 نزدیک به 29 درصد بهبود داشته است. پردازنده اینتل Core i9 در زمینه بازی های ویدیویی 41 درصد و در زمینه ویرایش ویدیو با رزولوشن 4K نیز 59 درصد افزایش کارایی را تجربه کرده است.

این پردازنده به صورت آنلاک بوده و در حالت توربو بوست حداکثر فرکانس یکی از هسته های آن به 4.8 گیگاهرتز می رسد. علاوه بر این پردازنده کاربران می توانند لپ تاپ های مورد نظر خود را با پردازنده های نسل هشتم Core i7 اینتل، Core i7-875H و Core i7-8850H نیز سفارش دهند.

اینتل علاوه بر پردازنده های قدرتمند، از پردازنده های خود برای محصولات ارزان قیمت و همچنین اولترابوک ها نیز رونمایی کرده است. این پردازنده های جدید را Core i5 ،Core i3 و Core i7 با حداکثر فرکانس 4.5 گیگاهرتز در حالت بوست تشکیل می دهند.

تمامی پردازنده های جدید اینتل از فناوری اینتل اپتان پشتیبانی می کنند که باعث افزایش کارایی کامپیوترهای مجهز به این پردازنده ها می شود. این فناوری در لپ تاپ ها عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند و می توانند باعث افزایش کارایی زیادی در محصولاتی که از هارد دیسک استفاده می کنند، شوند.

اینتل در رابطه با فناوری اپتان ادعا می کند که دستگاه های مجهز به پردازنده Core i7 8750H در هنگام استفاده از هارد دیسک 1 ترابایتی و حافظه SSD مراحل بازی ها را تا 4.7 برابر سریع تر بارگذاری می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا