گوگل به دنبال ساخت کابل زیردریا در آسیا

سیستم کابل زیردریایی جدید، ژاپن- گوام- استرالیا (JGA) نام دارد که توکیو و اوزاکا (ژاپن) را به گوام (اقیانوس آرام غربی) و این جزیره را به سیدنی (استرالیا) متصل می کند.  

سیستم کابل JGA که سال 2019 تکمیل می شود، مسافتی بالغ بر 9650 کیلومتر را پوشش خواهد داد. از طریق سیستم جدید، امکان اتصال اینترنتی بهتر در 5 منطقه شامل: بمبئی، سنگاپور، تایوان، توکیو و سیدنی که گوگل در آنها خدمات پلت فرم ابری ارائه می دهد، فراهم می شود.

سرمایه گذاری گوگل در بخش جنوبی JGA برای اتصال گوام به سیدنی، با همکاری شرکت استرالیایی AARNet و شرکت تولیدکننده کابل زیردریایی RTI-C صورت می گیرد.

سیستم کابلی JGA با اتصال به 3 سیستم کابلی دیگر شامل: Indigo (اتصال پرت، سیدنی، سنگاپور به جاکارتا)، HK-G (اتصال هنگ کنگ به گوام)، SJC (اتصال ژاپن به چین، هنگ کنگ، فیلیپین، برونئی، تایلند، سنگاپور)، "خانواده شبکه" گوگل را شکل می دهد.

در عین حال، گوگل برنامه ساخت دو کابل جدید برای گسترش پلت فرم ابری در آمریکا و آمریکای جنوبی تا سال 2019 را در دستور کار دارد.

از این طریق، شرکت هایی مانند کوکاکولا، موتورولا، پیپال، iCloud اپل و ایرباس که از پلت فرم گوگل استفاده می کنند، به ظرفیت سرور بالاتر، عملکرد بیشتر و اختلال سرویس کمتری روبرو خواهند شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: mashable

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا