راه حل گره گشایی از مشکلات،تصمیم سازی بر مدار علم است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه آموزش عالی نیازمند توجه است،گفت: راه حل گره گشایی از مشکلات؛ تصمیم سازی بر مدار علم است. برای تحقق این امر باید مسئولیت ها به شایسته‌ها واگذار شود تا مشکلات را علمی حل کنند.

وی دانشگاه را مظهر علم دانست و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افتخارات علمی جمهوری اسلامی ایران است و همواره در مسیر ارتقا قدم برمی دارد. در دنیای امروز برای رشد باید با رودخانه عظیم علمی دنیا همگام و همراه شویم، در غیراین صورت امکان ارتقا وجود ندارد.

وزیر بهداشت برای موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه پژوهش و ارتباطات بین المللی ابراز امیدواری کرد و افزود: تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری نیز در گرو همین امر است؛ در صورتی که ارتباطات بین‌المللی را ارتقا دهیم، در این راستا موفق خواهیم شد.

وی همچنین بر لزوم توجه به تولید ثروت، فناوری و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات و اعداد و ارقام در پژوهش ها نباید تنها هدف و افتخار باشد و باید در تولید ثروت و فناوری نیز موفقیت کسب کنیم.

دکتر هاشمی با اشاره به اجرای برنامه اصلاح آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: پس از ارزیابی نتایج اجرای این برنامه، می توان آن را در سایر مراکز توسعه داد، زیرا استفاده از روش‌های نوین آموزشی برای ارتقای مهارت دانشجویان بسیار مهم و ضروری است.

وزیر بهداشت کار اصلی حوزه سلامت را تربیت نیروی متخصص اعلام کرد و گفت: فراگیران باید در حوزه های مرتبط فعالیت و در مواجهه با بیمار دانسته های علمی خود را ارائه کنند. همچنین تجهیزات و امکانات خدماتی در مراکز خدمات جامع سلامت  و مراکز بهداشتی فرصت مناسبی برای دانشجویان پزشکی فراهم می کند تا در محیط واقعی آموزش ببینند.

وی در خصوص تداوم اجرای طرح تحول سلامت، تصریح کرد: مشکل اصلی در اجرای این طرح، عدم تخصیص بودجه کافی است؛‌ به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب دارد و طبیعی است که مدیریت در این شرایط بسیار سخت و دشوار است.

دکتر هاشمی در پایان از تامین اعتبارات لازم برای تداوم اجرای این برنامه ابراز امیدواری کرد.

توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سال ۹۷

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش های وزیر بهداشت در تصویب بودجه سال ۹۷ حوزه سلامت، گزارشی از خدمت رسانی بی وقفه بیمارستان ها و مراکز تابعه دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز ارائه داد و گفت: در این ایام ۴۳ هزار نفر به اورژانس بیمارستان های دانشگاه در ایام نوروز مراجعه کردند که از این تعداد۵۰۰ نفر در بخش های ویژه بستری شدند.

به گفته وی، بیش از ۲۶۰ عضو هیات علمی در تعطیلات نوروز مشغول ارائه خدمت بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وجود ظرفیت های قابل توجه دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و تولید دانش در کشور، ادامه داد: اجرای برنامه های تحول آموزش پزشکی با رویکرد فعالانه در سال جدید در اولویت قرار دارد.

دکتر آقاجانی بیشترین جمعیت تحت پوشش دانشگاهی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد و افزود: در سال جاری آموزش پزشکی هوشمند مبتنی بر نیازهای حوزه سلامت باید توسعه یابد. همچنین به یک مرکز سیمیلاتور برای آموزش پزشکی پیشرفته در زمینه مهارت آموزی و برگزاری امتحانات مهارت بر اساس نقشه طراحی شده نیاز است.

وی در خصوص پیشرفت های پژوهشی در دانشگاه تصریح کرد: برای پیشرفت هر چه بیشتر در این زمینه باید برعمق بخشیدن به پژوهش ها و اولویت قرار دادن پژوهش های HSR، کار آفرین، تولید محور و ثروت آفرین تمرکز شود.

دکتر آقاجانی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه در سال ۹۷ توسعه خواهد یافت، اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزارتخت در دانشگاه فعال است که این میزان بر اساس افق ۱۴۰۴، به 6 هزار و 500 تخت افزایش پیدا می کند. 

وی از راه اندازی ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قرچک خبر داد و گفت: این پروژه در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد. همچنین راه اندازی از ۷۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان شهدای تجریش تا اواخر سال ۹۷ در دستور کار است. 

رییس دانشگاه، اظهار کرد: افزودن ۳۰۰ تخت جدید به مجموعه تخت های بیمارستان مسیح دانشوری، از اقدامات سال ۹۸ است. از طرفی بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ با کمک سرمایه گذاری خارجی دو بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران راه اندازی کنیم.

دکتر آقاجانی یادآور شد: احداث دو بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی تخصصی در حوزه سرطان در تهران و ورامین با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام نیز از برنامه های سال های آینده دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر آقاجانی ارتقاء بهره وری و مدیریت هزینه درآمد را یکی از اولویت های مهم در دانشگاه خواند و از سعی در ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم در سال آینده خبر داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا