طرح مفهومی آینده محور جنسیس

شرکت‌های خودروسازی معمولا رویکرد آینده خود را با ارائه طرح‌های مفهومی به نمایش می‌گذراند. در بسیاری از موارد این طرح‌های مفهومی درنهایت رنگ واقعیت را به خود نمی‌بینند ولی مفاهیم به کار گرفته در آن‌ها در طرح‌های نهایی خودروسازان نمود پیدا می‌کنند.

با این تفاسیر شرکت جنسیس که یکی از زیرگروه‌های شرکت هیوندای است نیز به‌صورت منظم طرح‌های مفهومی خود را معرفی می‌کند. در این میان مدیر جنسیس که منفرید فیتزجرالد نام دارد، ماه گذشته اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا با ارائه یک طرح مفهومی جدید، ساختار طراحی منحصربه‌فردی را به نمایش بگذارد که پیش‌ازاین مشابه آن دیده نشده است.

ابتدا سخنان او به‌عنوان یک اغراق تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شد ولی با رونمایی از مدل مفهومی Essentia، ثابت شد که او به‌هیچ‌وجه در این زمینه بزرگنمایی نکرده است. این طرح مفهومی از یک بدنه کاملا کربنی و منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که انحنای بدنه آن به نحوی طراحی شده است که کاملا آینده محور است.

درهای این خودرو به‌صورت پروانه‌ای باز می‌شود و این امر ماهیت لوکس گرایانه آن را نشان می‌دهد. نکته برجسته در طراحی این درها این است که برای باز کردن آن‌ها از درون یا بیرون خودرو نیاز به استفاده از حسگرهای حیاتی خواهید داشت. به عبارت دیگر تنها با استفاده از تائید اثرانگشت و چهره فرد شاهد باز شدن قفل در خواهید بود.

این خودرو به آخرین فناوری‌های ارتباطی مجهز خواهد بود و بسیاری از امکانات داخلی آن به‌صورت کاملا هوشمند و خودکار عمل می‌کنند و به کمترین تعامل انسانی نیاز دارند. خودروی Essentia در رده خودروهای 2 2 قرار دارد و این به این معنی است که این خودرو دارای دو در است و دو صندلی اصلی راننده و شاگرد را به‌عنوان صندلی‌های اصلی در نظر گرفته است و صندلی‌های پشتی به‌عنوان گزینه استفاده جانبی طراحی‌شده‌اند.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا