آئودی E-Tron در خدمت جهانی سبز

امروزه صحبت از ساخت خودروهایی که آلایندگی آن‌ها صفر است، به‌شدت  بالا گرفته  است و شرکت‌های مختلفی برای تولید محصولات دارای آلایندگی  صفر تلاش می‌کنند.با این وجود این که خود خودرو آلایندگی  تولید نکند ولی ساخت آن  با تولید آلودگی فراوانی همراه باشد، چندان برای کره زمین مفید نیست.

شرکت آئودی نیز با الگو گرفتن از همین موضوع اعلام  کرده است که نخستین خط تولید کاملا پاک خود را طراحی کرده است. این شرکت قصد دارد تا خودروی شاسی‌بلند خود با نام E-Tron را در این خط تولید قرار داده و به جهانیان عرضه کند. به این ترتیب این خودروی الکتریکی به‌هیچ‌عنوان خطری برای محیط‌زیست نخواهد  داشت.

این خط تولید قرار است تا در شهر  دوسلدورف آلمان فعال شود و نخستین خروجی‌های آن قرار است تا پیش از سال 2018 میلادی آماده باشند. به این ترتیب می‌توان گفت که آئودی به‌عنوان یک پیشگام بهبود محیط‌زیست در میان صنایع خودروسازی شروع به فعالیت کرده است و می‌تواند یک الگو برای سایر شرکت‌ها باشد.

این خط تولید در زمینی به مساحتی 37 هزار متر مربع ساخته  می‌شود و تقریبا 95 درصد از کل انرژی موردنیاز آن از منابع انرژی تجدید پذیر تأمین می‌شود. همچنین این خط تولید قرار است تا تجهیزاتی داشته باشد که می‌توانند موجب بازیافت آب‌شده و حتی در این زمینه نیز بهینه عمل کند.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا