خودروی خودران اوبر، فرسنگ‌ها عقب‌تر از رقبا

خودروهای خودران آینده رانندگی را شکل می‌دهند و در این مورد کمترین شک وجود دارد. با این حال در وضعیت فعلی به نظر می‌رسد که سال‌ها تا عرضه یک خودروی بدون راننده مطمئن باقی مانده است. یکی از دلایلی که موجب عدم اعتماد به فناوری فعلی شده است، تصادف منجر به فوت یک عابر پیاده بود که توسط خودروی خودران شرکت اوبر صورت گرفت.

با این حال به نظر می‌رسد که ناکامی اوبر به معنی این نیست که کل صنایع زیر سوال رفته‌اند و حتی اسناد جدید نشان می‌دهند که اوبر به‌شدت از رقبای خود عقب بوده است. بر اساس تحقیقات جدید مشخص‌شده است که خودروی اوبر به‌هیچ‌عنوان از نظر خودران بودن با رقبای خود قابل مقایسه نبوده است و به تعامل انسانی منظم نیاز داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده، این خودروی خودران در هر 21 کیلومتر نیاز به تعامل انسان داشته است که این آمار در مقایسه با آمار رقبا، یک فاجعه به‌حساب می‌آید. برای مثال خودروی خودران جنرال موتورز هر 1920 کیلومتر یک بار نیاز به تعامل انسانی دارد و آمار شرکت وایمو حتی تحسین‌برانگیزتر است و خودروی خودران آن‌ها در هر 8900 کیلومتر، تنها یک بار به تعامل انسانی نیاز داشته است.

به‌این‌ترتیب می‌توان در ک کرد که علت رخداد یاد شده چه بوده است و چرا این خودرو حادثه‌ساز شده است. تنها نکته مهم این است که این امر باید منجر به اتخاذ قوانین نظارتی سخت‌گیرانه‌تر شود و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که با اعمال قوانین مناسب، این فناوری نیز دوباره روی چرخه پیشرفت و توسعه بی‌خطر بیفتد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا