ایستگاه فضایی چین به زمین برخورد خواهد کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که «تیانگانگ-1» در روزهای 30 مارس تا 2 آوریل (10 -13 فروردین 97) به نیمه کره شمالی زمین خواهد رسید.

برآوردهای گذشته نشان می دهد که این ایستگاه دارای مواد بسیار خطرناک سمی است که در 3 آوریل وارد مدار زمین خواهد شد و در نیویورک یا برخی از کشورهای جنوب اروپا سقوط خواهد کرد.

کارشناسان هنوز نمی توانند زمان و مکان فرود آمدن این ایستگاه فضایی و برخورد آن با زمین را تعیین کنند، چرا که این ایستگاه با یک چرخ می تواند با شهرهای پرجمعیتی چون بارسلونا، پکن، شیکاگو، استانبول، رم و تورنتو آمریکا برخورد کند.

این ایستگاه یک مخزن «هیدرازین» مایع بی رنگ بسیار خطرناک با خود دارد که به عنوان سوخت ایستگاه مورد استفاده قرار می گرفته است. این ماده منجر به سردرد، سوزش چشم و حلق می شود و در رشد تومورهای سرطانی موثر است.

آژانس فضایی اروپا برآورد دقیق سقوط این ایستگاه را بسیار متغیر می داند و کارشناسان آن هر دو روز یکبار، از زمان سقوط تیانگانگ-1 سخن می گویند.

ایستگاه فضائی چین بیش از 8 تن وزن دارد و هنگام ورود به جو زمین بسیاری از اجزای آن براثر آتش گرفتن می سوزد، اما ترکش آن تا شعاع 100 کیلومتر مربع خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا