اسکنری باقابلیت تشخیص دقیق سلاح

تعداد تیراندازی‌ها در چند سال اخیر به‌شدت افزایش‌یافته است. این امر موجب شده است که مراکز مختلفی مانند هتل‌ها و کازینوها و مدارس به‌شدت به فکر راهکاری باشند که بتوانند به کمک آن با اسکن کردن افراد، به وجود سلاح در نزد آن‌ها پی ببرند. با این حال مشکلاتی در این راه وجود دارد.

اسکن‌های امنیتی مرسوم به نحوی هستند که فرد می‌داند که در حال اسکن شدن است و به همین دلیل نیز راهکارهایی برای فرار از اسکن شدن را اعمال خواهد کرد. این امر موجب شده است که شرکت امنیتی Patriot One اقدام به طراحی اسکنر ویژه‌ای کند که می‌تواند بدون آگاهی فرد، او را برای اسلحه اسکن کند.

این اسکنر می‌تواند در دیوار، میز یا هر نقطه دیگری نصب شود. این اسکنر با کمک روشی ترکیبی از اسکن و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌تواند موجب شود تا بتوان به‌صورت دقیق و با درصد بالایی از دقت به سراغ تشخیص وجود سلاح در نزد فرد رفت.

از سوی دیگر این نوع از اسکن می‌تواند موجب شود تا افراد با امنیت خاطر بیشتری در محیطهای عمومی حضور داشته باشند زیرا استفاده از اسکنرهای سنتی برای بسیاری از افراد استرس‌زا است. شایان‌ذکر است که این اسکنر، PatScan  نام دارد و قرار است تا دقتی بالای 95 درصد را برای تشخیص وجود اسلحه به همراه داشته باشد.

وجود یک سیستم هوش مصنوعی در این اسکنر می‌تواند موجب شود که برای مثال، یک تفنگ با یک سشوار اشتباه گرفته نشود و به‌مرورزمان نیز این ساختار بهتر و بهتر شده و درنهایت به یک سیستم دقیق و دارای دقت نزدیک به 100 درصد تبدیل شود.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا