برچسب«نخبگی»نخبگان را تنبل و طلبکارمی‌کند

به گزارش ایسنا ، ستاری که در هم اندیشی استعدادهای برتر و ممتازین حوزه‎های علمیه در مدرسه دارالشفا سخن می‌گفت ابراز عقیده کرد: نخبه باید بداند که این مملکت برای رشد او هزینه کرده است و او نمی‎تواند خود را از ما طلبکار بداند و بگوید اگر فلان کار را نکنید من در این مملکت نمی‎مانم. مملکت به این قبیل افراد نیازی ندارد!

 

وی با اشاره به بیماری تاریخی نفت محوری در کشور گفت: این بیماری در کشور باعث شده که امروز مردم ما شغل را در استخدام دولت معنی می‎کنند و دانشگاه ها با پول دولت اداره می‎شود و به جای صنعت، کارخانه داری می‎کنیم.

 

ستاری گفت: صنعت یک کشور به دستگاه و کارخانه نیست بلکه به نیروی انسانی آن است. باید جوانان و استعدادهای خود را از نظر علمی و کاری ارضا کنیم زیرا اگر صرفا کارخانه داری کنیم دیگر تولید علم جذابیتی ندارد و جوانان دانشمند راهی برای ماندن ندارند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با ذکر این مطلب که بزرگترین خیانت به نخبگان این است که پول‎های مفت به آنها داده شود، تصریح کرد: پول باید در قبال مسوولیت به جوانان داده شود.

 

ستاری بر لزوم حضور نخبگان طلبه در جریان تجاری سازی علوم انسانی تاکید کرد و گفت: باید گیم‎ها و بازی و مدل هایی بسازیم که با نگرش نخبگانی دینی بتوانند هم برای ما تولید ثروت کنند هم ما را در مقابل آسیب‏های غربیان بیمه کنند.

 

وی افزود: باید علوم انسانی را در جامعه وارد کنیم و تا این کار را نکنیم حوزه ما نیز تقویت نخواهد شد؛ باید روحیه کار و تلاش را در حوزه بالا ببریم و شاهد دستاوردهای جدید از ظرفیت طلاب جوان باشیم.

 

ستاری گفت: باید از این ظرفیت عظیم نخبگانی در حوزه به خوبی استفاده کنیم؛ نخبگان باید آموزش ببیند و سپس از آنها در نقاطی که ضعف داریم استفاده کنیم و بنیاد ملی نخبگان از آنها حمایت‎های مالی وآموزشی را به عمل خواهد آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا