کنفرانس علمی «ناهنجاری‌های مادرزادی از دیدگاه ژنتیک پزشکی» برگزار شد

به گزارش ایسنا ، دکتر نجف قراچورلو در کنفرانس علمی ناهنجاری‌های مادرزادی از دیدگاه ژنتیک پزشکی گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است که به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شده و به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه است.

 

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با هماهنگی و همکاری دانشجویان سعی می‌کند که در تمامی حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فناوری و .. معضلات موجود در جامعه را رفع کند.

 

قراچورلو با بیان اینکه واحد استانی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی یکی از فعال‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز جهاد دانشگاهی کشور بوده و در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و فناوری فعال است، ادامه داد: اولین آزمایشگاه ژنتیک شمال غرب کشور در این استان آغاز به کار کرده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خدمات شایانی را برای مراجعه کنندگان و بیماران ژنتیکی انجام داده و فعالیت‌های خود را بر درمان ناهنجاری‌های پیش از تولد متمرکز کرده است.

 

وی با اشاره به توسعه آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی تحت عنوان آزمایشگاه تشخیص طبی و راه‌اندازی مرکز ناباروری جهاد در سال 88 گفت: برای تاسیس مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، مشورت‌هایی را از مرکز پژوهشگاه رویان اخذ کرده و مرکز ناباروری جهاد استان را متناسب با استانداردهای جهانی تاسیس کرده ایم.

 

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به طرح توسعه مرکز درمان ناباروری آذربایجان اظهار کرد: در حال حاضر از از بهترین و مجهزترین دستگاه‌ها برای درمان ناباروری در این مرکز استفاده می‌شود و در سه سال آتی، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ توسعه دستگاه‌های این مرکز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا