روز جهانی جنگل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ روز بیست و یکم مارس (اول فروردین) را با هدف حفاظت و ارتقای سطح آگاهی‌ مردن و دولت ها از نقش و جایگاه جنگل‌ها در تحقق توسعه پایدار به عنوان روز جهانی جنگل اعلام کرد.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان متولی جنگل های کشور با تاسی از این اتفاق حیاتی مسئوليت خود را براي توسعه پايدار جنگل ها دو چندان ساخته است.
این سازمان با بهره گیری از ظرفیت‌های بین المللی و الزام قانونی دستگاه‌هاي دست اندرکار امور فرهنگي کشور براي ارتقاي سطح آگاهي‌هاي عمومي‌جوامع محلي و مشارکت جنگل نشينان و همچنين براي حمايت‌هاي ويژه قواي سه گانه کشور، تمام تلاش خود را  براي صيانت از رويشگاه‌هاي جنگلي بکار گرفته و برنامه هاي اجرايي کوتاه مدت، ميان مدت  و بلند مدت تبيين کرده است.

سرمایه ­گذاری بیشتر در فناوری های جدید و در جنگل­های تحت مدیریت پایدار، عامل اصلی افزایش نقش جنگل ها به عنوان منبع اصلی انرژی تجدیدشونده است. بدین ترتیب ما عملا با این کار روی آینده ای با ثبات و روشن برای خود و تحقق اهداف توسعه پایدار و اقتصاد سبز سرمایه­ گذاری می­کنیم.

قطعا افزایش مناطق جنگلی تحت مدیریت پایدار توسط خانوارها و جوامع محلی می­تواند برای میلیون­ها نفر در کشورهای در حال توسعه، امکان دسترسی به انرژی ارزان، پایدار و تجدید شونده را فراهم سازد.

مدیریت پایدارجنگل، نسخه شفابخش نگهداشت این منبع بی مانند است، نکته ای که سازمان ملل متحد هم بر آن تأکید کرده و آن را یکي از موجبات توسعه پايدار و ريشه کن کردن فقر در جهان دانسته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا