کشف سیاره اورانوس

هرشل ۱۵ نوامبر ۱۷۳۸ در آلمان متولد شد. او اولین تلسکوپ خودش را در سال ۱۷۷۴ ساخت و با آن حدود ۹ سال از عمرش را صرف بررسی ستاره‌های دوتایی کرد. کشف کلاه قطبی مریخ، کشف تیتانیا. اوبرون (از قمر‌های اورانوس)، کشف انسلادوس و میماس (از قمر‌های زحل) و کشف اشعه مادون قرمز نیز از دیگر دستاورد‌های هرشل بود. او همچنین به مطالعه ساختار کیهان و کهکشان راه شیری پرداخت و درباره تکامل جهان اظهارنظر‌هایی کرد.

هرچند که اورانوس از زمان های قدیم مشاهده شده است منتها ستاره شناسي انگليسي به نام ويليام هرشل اين سياره را در سال 1781 به طور دقیق كشف كرد.اورانوس از نظر فاصله از خورشید هفتمين سياره در  منظومه شمسی ما است. فقط نپتون و سیاره کوتوله پلوتون دورتر از آن هستند.

اورانوس دورترين سياره اي است كه مي توان آن را بدون تلسكوپ مشاهده كرد. متوسط فاصله اورانوس از خورشيد حدود 1784860000 مايل يا 2872460000 كيلومتر است. اين فاصله را نور در دو ساعت و 40 دقيقه طي مي كند. اين ميزان فاصله حدود 19 برابر فاصله زمین تا خورشيد است.

اورانوس يك توپ غول آسا از گاز و مايع است. اين سياره 11 حلقه و 22 ماه شناخته شده دارد. رنگ آبي اورانوس نتيجه وجود متان در حال جوش در آن است. اين مولكول رنگ قرمز را جذب مي كند در نتيجه رنگ سياره را آبي مي كند.