حافظه 800P اینتل، سریع‌ترین تجربه از انباره اطلاعاتی

حافظه‌های داخلی به نسبت پردازنده‌ها و حافظه‌های پردازشی یا رم پیشرفت چندانی نداشته‌اند و این امر در کنار عدم پیشرفت باتری، بزرگ‌ترین معضل‌های دنیای فناوری به‌حساب می‌آیند. بااین‌حال راهکارهایی مانند حافظه‌های SSD توانسته‌اند این مشکل را تا حدی رفع کنند ولی این رفع ایراد، تنها تک‌بعدی بوده است.

مشکل اصلی اینجاست که حافظه‌های SSD علیرغم سرعت‌بالا، قیمتی بسیار گران دارند و همین امر نیز در پذیرش عمومی آن‌ها و بقای هارددیسک‌ها مؤثر بوده است. بااین‌وجود شرکت اینتل یک انباره اطلاعاتی جدید عرضه کرده است که در نوع خود یکی از بهترین‌های بازار در زمینه سرعت است.

این حافظه که 800P نام دارد، سرعتی چند برابر حافظه‌های SSD را برای شما به ارمغان می‌آورد ولی مشکل کار این است که این سرعت به معنای هزینه‌ای سرسام‌آور است. قیمت این حافظه، 3 برابر قیمت حافظه‌های SSD است و این امر به این معنی است که هزینه شما در جمع‌کردن یک سیستم کامپیوتری به‌شدت بالا خواهد رفت.

فناوری این سیستم جدید از نوع 3D XPoint است که یک اختراع ویژه از سوی شرکت اینتل به‌حساب می‌آید. برای درک بهتر سرعت این محصول کافی است بدانید که در تست ارسال یک فایل مشابه بر روی این حافظه و حافظه SSD شرکت سن دیسک، 800P توانست تا این کار را در 13.56 ثانیه انجام بدهد ولی این زمان برای حافظه شرکت سن دیسک برابر با 38.74 ثانیه بود.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا