بازار اروپا هنوز هم مهم است

کنگره موبایل بارسلون نشان داد که دنیای پیرامون ما تماما از تلفن‌های همراه هوشمند پر شده است. در این میان نکته بارز و مهم این است که تلفن‌های همراه هوشمند، در اختیار شرقی‌ها قرار دارند. از میان 5 برند پرفروش جهان، 3 شرکت چینی وجود دارند و دو شرکت دیگر یعنی سامسونگ و اپل هم بازار آمریکا را بازار اصلی خود می‌دانند. این امر به این معنی است که بازار اروپا، دیگر یک بازار مهم به‌حساب نمی‌آید و برندهای داخلی این بازار مانند زیمنس و نوکیا هم به‌هیچ‌وجه قدرت پیشین خود را ندارند.

بااین‌حال نمایشگاه خودروی ژنو به ما نشان داد که اروپا هنوز بازار مهمی است.

این نمایشگاه نشان داد که علیرغم قدرت شرقی‌ها در صنایع خودرو، هنوز رقابت بانام‌هایی مانند مرسدس، آئودی، بی ام و، بنتلی، فراری و … ممکن نیست و شرکت‌های دیگر تنها به سراغ پوشش بخش‌هایی از بازار می‌روند که توسط این شرکت‌ها اشغال نشده است.

شرکت‌هایی مانند ولوو محصولاتی ساخته‌اند که از نظرقیمت و کیفیت می‌توانند هر رقیبی را به چالش بکشند. بسیاری فکر می‌کردند که حضور تسلا می‌تواند معادلات بازار را به هم بزند ولی در عمل شرکت‌های اروپایی با سرعتی عکس‌العمل نشان دادند که کسی انتظار آن را نداشت.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که بازار اروپا به‌خوبی خود را با شرایط تطبیق داده است و می‌توان بر روی این بازار برای مولف بودن در آینده فناوری حساب کرد.

منبع: theverge

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا