زایمان طبیعی و پیشگیری از چاقی نوزاد با کمک ورزش

از دیرباز این اعتقاد عمومی وجود داشت که انجام ورزش های سبک و فعالیت بدنی مناسب در دوران بارداری به حفظ سلامت جنین و مادر کمک می کند . پژوهش های جدید انجام شده در این رابطه نشان می دهد که داشتن فعالیت های ورزشی متناسب با بارداری و حفظ سطح مناسبی از فعالیت های بدنی در این دوران ، سبب کاهش خطر افزایش بیش از حد وزن جنین شده و همچنین احتمال نیاز به عمل سزارین را کم می کند .

در همین رابطه پژوهشگران دانشگاه آلبرت University of Alberta در کشور کانادا اقدام به بررسی ،مطالعه و آنالیز شرایط بارداری و تولد نوزادان کرده و طی این مطالعات ، نتایج بیست و هشت مطالعه ،  شامل اطلاعات 5 هزار و 322 زن باردار مورد توجه قرار گرفت . در این مطالعات میزان فعالیت های بدنی ، ورزش و تحرک عادی این افراد طی مدت زمان بارداری ثبت شدند .

در همین زمینه دکتر مارگی داون پورت Margie Davenport سرپرست این تیم پژوهشی و دستیار پرفسور در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آلبرت اعلام کرد : " ما در مطالعات خود دریافتیم که زنانی که دارای سطح مناسبی از فعالیت های ورزشی هستند ، سی و یک درصد کمتر از سایرین در خطر پرورش دادن نوزادانی با اضافه وزن بوده و همچنین این موضوع سبب زایمان زودرس یا تولد نوزادان کم وزن نخواهد شد . "

از سوی دیگر باید در نظر داشت که این موضوع یعنی داشتن فعالیت های بدنی مناسب و ورزش ، سبب کاهش احتمال نیاز به عمل جراحی سزارین برای تولد نوزادان به میزان 20 درصد خواهد شد .   

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در شماره اخیر مجله علمی  – تخصصی زنان و زایمان Obstetrics & Gynecology که روز سه شنبه 12 می برابر با 22 اردیبهشت منتشر شد ، قابل دسترسی است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا