ممنوعیت صید هر نوع ماهی در قطب شمال

بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد ، بیانیه ممنوعیت و محدود کردن ماهیگیری در دریاهای آزاد قطب شمال که به امضای کشورهای این حوزه رسیده است ،  از سوی روسیه نیز رسما ابلاغ شد . این دستورالعمل به امضای دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه رسیده است .

در همین زمینه طی بیانیه ای در توضیح این دستورالعمل عنوان شده است که : " با توجه به بهره برداری فشرده و بی رویه از منابع آبزیان آب های آزاد جهانی و اقیانوس ها ، یکی از اولویت های مهم و جدی این حوزه ، جلوگیری از ماهیگیری در این مناطق محسوب می شود . "

متاسفانه مناطق قطب شمال شامل موافقت نامه های بین المللی در حوزه شیلات و ماهیگیری نشده و دلیل این موضوع نیز یخ زدگی و شرایط ویژه آب و هوائی این منطقه بود که اجازه ماهیگیری در این مناطق را نمی دهد .

در این بیانیه عنوان شده است که : " با توجه به شرایط تغییرات آب و هوائی ، ممکن است در آینده این شرایط تغییر کرده و به همین دلیل باید برای فعالیت های احتمالی به منظور بهره برداری از این منابع ، اندیشه ای اتخاذ شود . "

به همین دلیل کشورهای این حوزه که دارای دغدغه هایی در زمینه حفظ محیط زیست و جانوران این مناطق هستند،  با انتشار پیش نویسی در ارتباط با ممنوعیت ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با شیلات در قطب شمال ، در مورد این موضوع تصمیم گیری کرده اند . این کشور ها عبارتند از : دانمارک ، کانادا ، نروز ، روسیه و ایالات متحده آمریکا .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا