تاثیر تغییرات آب و هوائی بر کاهش محصولات کشاورزی

پدیده تغییرات آب و هوائی که رفته رفته به اصلی ترین چالش بشریت در حال حاضر تبدیل می شود ، تاثیرات خود را در حوزه های گوناگونی از زندگی انسان نشان داده و خسارات بسیاری در حوزه های مختلف وارد کرده است . بسیاری از پژوهشگران ، فعالیت های مختلف انسانی را در دوران پس از صنعتی شدن ، دلیل اصلی این پدیده می دانند .

بر اساس نتایج یک پژوهش که به تازگی در مجله گفتگوهای آکادمی ملی علوم  journal Proceedings of the National Academy of Sciences, or PNAS در ایالات متحده آمریکا منتشر شده است ، نشان می دهد که پدیده تغییرات آب و هوائی و افزایش دمای عمومی کرده زمین تاثیرات نامطلوبی بر تولید محصولات کشاورزی ، به ویژه تولید گندم داشته و این تحقیقات نشان می دهد که تولید گندم در ایالات متحده آمریکا به دلیل پدیده تغییرات آب و هوائی با کاهش نسبتا قابل توجهی رو به رو بوده است .

بر اساس مطالب منتشر شده در این گزارش ، گرمای بسیار زیاد هوا در فصل بهار و سرمای غیر عادی و دور از انتظار پائیز سال گذشته در ایالات متحده آمریکا ، اصلی ترین دلایل کاهش میزان محصول گندم محسوب می شوند . این موضوع از این نظر دارای اهمیت است که ایالات متحده آمریکا یکی از اصلی ترین تولید کنندگان گندم در سراسر دنیا به شمار می رود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا